2014. január 4., szombat

Karácsony a 20 hónapossal

Hú de sok, meg hosszú... Első körben annyi, hogy Dorka betöltötte a huszadik hónapját és azóta sem bírunk betelni Vele. Nincs nap, hogy ne lábadna könnybe a szemem, milyen okos és huncut... Kéri és befejezi a dalokat, mondókákat, önállóan, saját gondolatként használ szavakat, kétszavas kifejezéseket, ragozza az igéket, kijelentéseket tesz cselekvéseivel kapcsolatban (megettem, begurult, elment, stb.), nagyon durván fejlődik a szókincse napról napra. Elkezdődött az az időszak, amit már másoknál láttam: rácsodálkozunk egy-egy kijelentésére, hogy "ezt meg honnan tudja?" Alvása változó, evése maradt kiváló, súlya 12300g, magassága még mindig ismeretlen, de zömmel 86-os ruhákat hord és 5-ös pelusban nyomja. Imádatos és gyönyörű.
A Karácsony előtti készülődés sikeresen lezajlott Apa segítségével, majd 24-én délelőtt muffint sütöttem, délután fát díszítettem, ajándékokat csomagoltam és vacsorára harcsapaprikást készítettem túrós csuszával. Nem feltétlenül klasszik karácsonyi vacsora, de óriási sikere volt. Mind a hozzánk este vendégségbe jött Kati mamánál, mind a kanizsaiaknál, akik kaptak a maradékból. Tényleg jó volt. Volt ajándékosztás, kis éneklés, aztán másnap Kati mamához mentünk ebédre, ahol Katiékkal töltöttük az időt. Mivel Bóbicka nem akart ebéd után elaludni igazán, így megvártuk, míg kellően kinyekken délután kettő utánra, aztán csak akkor indultunk el Kanizsára, hogy az úton aludjon. 25. estétől 30-ig otthon voltunk. Nagyon jó volt, nagyon kellenek nekem ezek a hazai impulzusok, az otthonlét. Hosszú idő után a Dédinél is volt újra karácsonyfa, hogy a csajok ott is tudjanak örömködni neki. 
30-án volt Ricsi szülinapja, volt itthon ügyintézni valója, így hazajöttünk és az estét a családja körében töltöttük Őt ünnepelendő. A szilveszter úgy telt, hogy sehogy. Kimentünk kicsit Pérre, Ricsi barátjához, aztán haza, vacsora, Dorka alvás (átaludta a durrogtatást), végigkínlódtuk Apával a borzalmas műsorokat a tv-ben, alig vártuk, hogy éjfél legyen. Koccintottunk, aztán szundi. De nincs ezzel semmi baj. Csak ha már ünnep, megemlítettem. Azóta igyekszünk minél több időt együtt tölteni, mert hétfőtől újra jönnek a dolgos hétköznapok és a megszokott mókuskerék. 
Eltelt, jó volt, s ez is mint mindegyik, más volt. S ezután még másabb lesz, ahol gyerek van, egy darabig mindig új élményeket hoz majd a Karácsony, mert Neki(k) egyre többet és többet jelent majd. Ezáltal pedig nekünk is...


10 megjegyzés:

  1. Nagyon szépek vagytok! :)
    Szuperül teltek az ünnepek nálatok is! :)

    VálaszTörlés
  2. Jééé, mennyire Ricsi a szája :) Akkor a száj az apai ágon öröklődik ezek szerint?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem tudom..Igazából egyikünknek sincs vonalzó szája, így nem nehéz neki telt ajkakkal bírni :)

      Törlés
  3. Szepek vagytok es a fatok is szep:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi Petra, éljen a mindig egyforma műfenyő! :)

      Törlés
  4. :) El kell hogy keserítselek, de én is csak szépeket tudok mondani :D
    Nagyon szép család vagytok!

    VálaszTörlés