2014. június 20., péntek

A 32 hetes ultrahang 33+1-nél

Délre mentem, egykor végeztem. Sokan voltak. Fáradt voltam és majdnem elaludtam már azon a szörnyű kényelmetlen széken, mikor szólítottak.
A doktorom méricskélni kezdett, közben én láttam, ahogy a mért adatok mellett megjelenik az adathoz tartozó átlag terhességi kor is - a legkisebb adat a 34+6 volt... Sejtettem, hogy nem kicsiny a gyermek. A doki aztán rá is kérdezett, hogy Dorka milyen paraméterekkel született és mikor megmondtam, hogy ehhez képest egy héttel később 2640g-al és 47cm-el, akkor jött a "hát igen, akkor érthető". Erre aztán az asszisztensnő is rákontrázott, hogy nem is csodálja, hogy ekkora a hasam, ha már ekkora benne a gyerek... Azért megbeszélték, hogy pár hetet még jó lenne, ha maradna, de közben azért a doktor "csak úgy" megjegyezte, hogy ma szült egy hölgyike császár után természetes úton egy 4800g-os gyermeket... Nyilván, ha így jönne ki, nem lenne, mit tenni meg úgy lenne jó, de azért úúúristen. És az is nyilvánvaló, hogy nem hiába hozta a párhuzamot...
Kishugival emellett legfontosabbként minden rendben van, minden szuperál és ott van, ahol lennie kell, a magzatvizem (vagyis a kisasszonykáé) pedig továbbra is átlagos mennyiségű szerencsére.  És akkor az adatok (hozzávetőleg itt vannak Dorkáé is, napra pontosan ugyanígy mérve):

         Dorka                                                   Kishugi

BPD: 87 mm                                                   86 mm

AC: 301 mm                                                   329 mm

HC: 315 mm                                                   311 mm

FL: 63mm                                                        64 mm

Súly: 2400g                                                    2695(!!)g

Igen, tudom, ez becsült érték, de jajj... nagyon örülök ám neki azért. Szép derék kis magzat. Maradjon még kicsit és akkor minden rendben lesz...

3 megjegyzés:

  1. Most megnéztem, a 33.héten Virágnak: BPD 8,85, HC 31.2,AC 29.2, FL 6.62,súly 2300 gr. Persze ahány gép annyi, de a szerint most azért igencsak nagyobbnak kéne lennie pl a fejének,na mindegy.

    VálaszTörlés
  2. Pontosan nem tudják megmondani úgyse, nekem a 32. hetesen többnek mérték súlyra, mint amennyivel született... A kettő közt volt 6-7 hét kb. Úgyhogy fel a fejjel, pont olyan amilyennek lennie kell a kis Tündérkének.

    VálaszTörlés
  3. Szerintem ne aggódj túlságosan kicsihugi méretein. Én is azt gondolom, hogy szeretik ezt etúlozni. :-)

    VálaszTörlés