2015. február 6., péntek

Amik vannak..

Gyermekek és Anya gyógyulva, legalábbis a korábban írt kórságból mindenképpen.
Borcsikám az, aki most kicsit problémás, bár erősen javuló tendenciát mutat. Egyrészt piros foltok kezdtek megjelenni a bal arcocskáján, aztán lett a jobbon is és majd az állán is. Reggelre mindig halványultak, de újra és újra előjöttek, a tetejük szárazkás, recés lett, nem szép és nem jó. Tudom, van akinek sokkal csúnyább a bőre, de akkor se normális ez. Amikor nálunk volt a doktornő a betegség kapcsán, megkértem, vessen erre is egy pillantást, akkor azt mondta, hümm, szóval nem tudta, meg tippek voltak leginkább, aztán három nap múlva újra megnézte (mikor visszamentünk hozzá kontrollra) és azt mondta, semmi extra, biztos a hidegtől vagy valami ruhadarab, télen ilyenkor simán sapka, sál, overál, írt vizes testápolót, hogy kenegessem. Meg a lábacskáit is. Merthogy azon is jelentkeztek valamik, más foltok, szintén száraz tetejűek. Arra is azt mondta, ez igazából semmi. Mivel a lábacskás dolog nemhogy javult volna, de egyre több kis foltocska lett, ráadásul a törzsén is megjelent már kettő belőle, felhívtam a bőrgyógyászatot, hogy mikor vihetném a gyermeket megnézésre. Hölgy mondta: augusztus. Ámde ha szerda vagy péntek reggel odamegy valaki a családból reggel hatkor és sorbaáll sorszámért (amit reggel 7-től osztanak), TALÁN mehet aznap, valamikor. Nem igazán értem, hova is osztanak sorszámot, ha előjegyzés van, meg hát mondtam is, hogy pl. augusztusig kettőször annyi idős lesz a gyermek, mint most, úgyhogy kihagyom újra az állami megoldást. Sajnálatos azért... Több dokit is hívtam, a magánosokat, mindenki, aki szóba jött volna, szabira ment, így lett, hogy szerda 11-re lett időpontunk a Kardirexbe. Ott a doktornő azt állapította meg, hogy a lábacska-törzs táján levő foltok szerinte vírusfertőzés eredményei (ejnye, de remek is volt ez a bölcsiből hozott kórság), kapott rá Borcsika nyugtató kencét, fürdés után kenem, most már az egész testét, jó tömény, zsíros, alig bírom elkenni szegénykémen. Nem vakarózik, tényleg csak abban bízom, hogy nem viszket neki. Doki szerint hat hét és elmúlik. Az arcán levő piros izéket ő is a ruházatra és a télre fogta (pedig komolyan mondom, nincs is olyan ruhája, amit a nyakáig, pláne nem az álláig felhúznék, sapit meg épp most váltottunk, nem hiszem igazán, hogy ez lenne) és kapott szteroidos kenőcsöt, amitől nagyon-nagyon irtózom. Mivel aztán tényleg nagyon piros szegénykémnek, így már kettő napja kenem neki napi kétszer és láthatóan sokkal, de sokkal szebb. Nagyon remélem, hogy a másik foltok is rendeződnek hamar.
A másik gond a székletével volt. Napokig bogyókat préselt ki magából szegénykém, mint egy kis én nyuszi és sajnos volt, hogy tette ezt sírva és nem egyszer volt olyan, hogy én segítettem neki, mert egyedül nem ment... Tegnapelőtt aztán kapott kamillateát (nulla eredmény), majd a védőnővel egyeztettem az új, hashajtós étrendet, azóta csak barack, körte, paradicsomos krumpli főzelék és szilva volt kis tejpéppel. Az eredmény tegnap este már meg is érkezett szerencsére, sok és normál, puha széklet, nagyon-nagyon örültünk neki. Továbbra is maradunk ezen az étrenden, beleveszem még a brokkolit, a karfiolt és a zöldbabot, úgy tűnik, székrekedésre hajlamos Borcsi, sokkal jobban kell figyelnem majd arra, hogy mit eszik mivel és extra figyelni kell a folyadékmennyiségre is. Amúgy az evéssel alapjában nincs baj, nagyon szépen eszik és amit eddig kapott, szívesen is ette. Az alvása nem túl jó, sokszor ébred, olyankor nyöszörög, néha még sírdogál is, amint felébred már nyomja is ki magát hason fekve, ringatózik jobbra balra, aztán négykézlábra nyomja magát és rugózik, és kínlódik közben. Szabályosan látszik, hogy szenved a mozgásfejlődéstől, annyira benne van, hogy garantálom, hogy ettől nem tud rendesen aludni és persze én sem, de ez sose számít annyira.
Dorkánál nagy fejlemények vannak szobatisztulás ügyben. Hétvégén Ausztriában voltunk, Andreast köszöntöttük meg az ötödik szülinapja alkalmából. A gyerekek szokás szerint remekül érezték magukat :) Mikor hazaindultunk, megkaptuk a Nagyfiú által már nem használt lépcsős wc szűkítőt. Igy már négyre nőtt a lakásban található gyerekeknek szánt ürítést segítő eszközök száma: a két bili és a rózsaszín szűkítő mellé lett egy ilyenünk is. És bár ez se nem Minnie-s, se nem csajos, mégis eredményt hozott. Hétfőn már kipróbáltuk, kedden reggel aztán Dorka maga úgy nyitott, hogy bugyit szeretne felvenni és pelust sose nem többet. Mondtam oké, nem szegem kedvét, majd max mosok és kérdezek sokat. Erre az lett, hogy jött mindig pisilni, ha kértem, sőt már szólt is. Tegnapra ott tartottunk, hogy már a köv. képpen zajlott a dolog:Dorka közölte, hogy "Anya, megyek pisilni", bement a wc-re, magára húzta az ajtót, egyedül letolta a nadrágját és a bugyiját, felmászott a wc-re, pisilt, majd letépett két kocka wc papírt, megtörölte magát szakszerűen, aztán lemászott és kijött. Annyi még a kis hiányosság, hogy a bugyiját és a nadrágját nem tudja mindig rendesen felhúzni, mert a Jennifer Lopez-es kis fenekébe általában beleakad a ruha és összepöndörödik és nem tudja onnantól felvenni. Tízszer volt kb. délelőtt wc-n, tény, hogy egy baleset is volt délelőtt, alvásig, de ez szuper már így is. Délután aztán az Apával való nagy játék hevében kétszer is besikerült a kisdolog a nadrágjába, mondjuk Apa sem figyel tán annyira, én meg nem voltam itthon, de nagyon büszkék vagyunk így is Rá. Kaki már volt a bilibe a hét elején, azóta valahogy mindig úgy jön ki, hogy a pelusba sikerül, abba a kis időben, de sebaj, most elsődleges feladatomként erre gyúrok, hogy kivárom a kakis időt is :) Most már látok esélyt arra, hogy egyszer majd Dorka is szobatiszta lesz, tán nagyon hamarosan, mert őszintén szólva eddig kicsit kételkedtem...
Amúgy még múlt héten (vagy mikor) foglaltam szállást a roppant bababarát Oxigén Hotelbe roppant apaésanyapénztárcabarát áron, legalábbis a bababarát szállodák árához képest, júniusban megyünk, négy éjszakára, már úgy várom, mint a Messiást. Dorkának már most mesélek arról, mik várnak ránk ott és már most szeretne biciklizni meg biciklis utánfutóban ülni Borival :) Holnap meg bábszínházba megyünk, most ketten, remélem így tényleg tetszeni fog Neki és jól érzi majd magát. Amúgy meg olyan okos, hogy nem bírunk betelni Vele, csak el kell vonatkoztatni a sok irgalmatlan hisztitől és akkor egy igazi Csodanő. Ma a piacon pl. az árus néninek segített, akinél vásároltunk, a néni pakolta fel a vásárlók cuccát a mérlegére, Dorkának pedig mondta a termék kilós árát számjegyekre tagolva (pl. ötös-kilences-nulla), Dorka ütötte be a mérlegbe, a mérleg meg ugye kidobta, hogy akkor az hány deka és mennyi így a fizetnivaló. Dorottya nyilván baromira élvezte, a néni később megkérdezte, mennyi idős és mikor mondtam neki, hogy áprilisban lesz három, akkor megkérdezte, hogy zseni-e a gyerek, mondom nemtudom, de okos. Meg a betűk közül is sokat felismer, rendszámokat rendre olvassa le, meg telefonszámokat, plakátokat imádja elemezgetni, értelmes na. 
Jól összecsapongtam magam, csak hűde fáradt vagyok. Nem bírom magam  utolérni alvásban, kész vagyok eléggé, dokumentálni meg kell. Nem olyan "have to", hanem az a belső kényszer, mert elmarad, lemaradok és elvész a feledés homályában... Pedig megint voltak olyan beszólások, hogy ajjaj, de megint nem írtam le és úgy sajnálom... A Dorka névnapról meg majd nemsokára, legközelebb..

12 megjegyzés:

  1. A nagyobbik lányom (most 8 éves) szeptemberben kezdte volna az ovit és augusztus közepén még tök pelenkás volt...Gondoltam is hogy ez a gyerek nem megy oviba...aztán egyik napról a másikra nem kellett neki. Viszont a kakit nagyon sokáig hazahozta és visszakérte arra időre a pelusát :) Na a legkisebb aki szintén szeptemberben kezdené az ovit hallani sem akar se biliről se wc-ről... :) Érdekes viszont, hogy a fiam már másfél évesen tök hamar szobatiszta lett...Ügyesek vagytok és örülök, hgoy meggyógyultatok. A bőrkiütésre nem mondták, hogy esetleg lehet ekcéma? A hideg okozhatja. Nekem minden télen szétreped a bőr a kezemen piros száraz és nagyon fáj :/

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ez a szobatisztaság egy igen érdekes dolog Orsy, ezek szerint nem csak én gondoltam, hogy itthon marad még a gyermek... :) Az meg pláne, hogy a kisfiad fiú létére előtt lett szobatiszta, pedig sokak szerint a lányok ebben (is) ügyesebbek. Fene tudja, min múlik ez, nem hiszem, hogy ennyivel kevésbé lenne érett vagy intelligens egy gyerek.. A kiütéseknél a doktornő jól átnézte Borit (én is felvetettem neki, hogy olyan "ekcéma-formaságnak nézem, de nem értek hozzá ugyebár") és azt mondta, hogy biztosan nem az, mert a hajlataiban egyáltalán nincs, annak pedig az egy sajátos ismertetőjele. Nekem is pont olyan a kezem, mint Neked amúgy...

      Törlés
  2. Móni, Balázsnak ugyanilyen száraz felületű piros foltocskái vannak. Az arcán én a fogzási nyálra fogtam, a lábán is volt már egyszer, most újra, egyre több és nagyobb folt, azt meg a ruhadarabokkal gondoltam magyarázni, harisnya, több réteg, stb.. Egyre szaporodik megint a számuk, én propoliszos krémmel kenegetem, de múltkor is kellett egy hét, mire szépen eltűntek.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tudod Emi, én ezzel a bőrgyógyászattal kicsit szkeptikus vagyok. Nyilván vannak tökéletes diagnozisok meg pontos és csalhatatlan ismérvek az egyes betegségekhez, de sokszor érzem azt, hogy olyan vaktában lövöldözés az egész, aztán vagy attol van, vagy nem. Es itt kérek elnézést minden bőrgyógyásztol...

      Törlés
  3. Nagyon okos Dorka- igaz, ez nem újdonság! :)))) Én is szeretnék bábszínházba menni Ádámmal, néztem már a neten az előadásokat. Online foglaltad? 2 jegyet kell venni, ugye? (Szülőnek is).
    Lehet már karfiolt és brokkolit adni? A másik... hányszor szoktak ilyen korban "szilárd" kaját enni? Ezen filózom most, hogy mi legyen.... Ádámnál annyira más volt(am).

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, neten vettem, kettőt kell venni, ha Ádámmal mentek, nincs külön gyerek és felnőtt jegy. Én mondjuk elmentem érte és személyesen fizettem ki (amúgy is mentünk a Gyermekek házába hordozós klubba).
      Elvileg igen, lehet adni brokkolit és karfiolt is, én is meglepődtem, mikor mondta a védőnő, direkt rá is kérdeztem, hogy a karfiolt nem csak nyolchós kortól lehet-e, de azt mondta, az a kelkáposzta. Elhittem neki, bár kicsit még mindig gyanakszom. Amúgy már adtam is Borinak, nem volt baj belőle. És hát hányszor? Én is valahogy bizonytalan vagyok, de mégis bátrabban adok már többször és többfélét. Bori tízóraira gyümölcsöt eszik babakeksszel vagy gabonával, illetve főzeléket kora délután. Előfordult már olyan is, hogy kapott ezen kívül még egy kis tejpépet is gyümölccsel, ha sakkoztam kicsit az anyatejjel, így jobban jól is lakott valószínűleg, bár szerencsére azért van elég tejem most. Én is más voltam Dorkával :)

      Törlés
    2. És tervezzük még a bábszínházba menetelt, Dorka nagyon élvezte, úgyhogy akár össze is beszélhetünk!! :)

      Törlés
    3. Mindenképpen!!!! Én is erre gondoltam! :)

      Törlés
    4. Virág 3x kajál. Igy alakult,éhesnek tűnt.Kezdtem tizóraival,majd késő du.is kapott és egy idő után dél tájt is.mindig cicizik is mellé,nem cél még a kiváltás.

      Törlés
  4. Bori bőrére tudom ajánlani a Shüssler sókból kevert gyógyszertári krémet. A kicsi lányunk bőre szinte mindenre allergiás volt, kaptunk rá szteroidos krémet, le is vitte neki, de nem kicsit roncsolja is a bőrt. A Shüssler sókból kevertettük a 9-es krémet, csodákra képes. A nagyobbik lánykám arcán is ronda piros foltok jöttek elő, mikor oviba került,az ottani ovis törölközőket nem bírta, mióta kenjük ismét szép a pofija. A kicsinek pedig az egész testére is használtuk, azóta sem jött elő rajta. Érdemes kipróbálni, csak természetes, semmi káros anyag. K.:-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves K.! Nagyon szépen köszönöm a tippet, meg fogom csináltatni!! Csak ezt kell mondani a patikában, hogy 9-es krémet szeretnék kevertetni és tudni fogják? Illetve van esetleg javaslatod, melyik patikába menjek, ahol biztosan tudják? (már amennyiben győri vagy.. :) )

      Törlés
    2. A Baross utcaiban vagy esetleg a Híd utcaiban kellene megpróbálni. Mi már nem Győrben lakunk, ezért pontosan nem tudom, de a Baross utcai vagy a Híd utcaiban szerintem. ők szoktak homeós dolgokat tartani. Esetleg telefonon kérdezz rá náluk. Igen, simán Shüssler 9-es krémet kell kevertetni. Létezik belőle készen csomagolt is, az Shüssler N9 néven fut, de a többszöröse az ára a kevertnek. A designt meg kell fizetni... :-)

      Törlés