2013. augusztus 16., péntek

Játszóház, védőnő, állatkert és Borzalomanya

Mégcsak péntek van, előttünk a hosszú hétvége (amit szintén sűrűre tervezünk), ám igencsak sokmindent sikerült a héten véghez vinni. Három olyan dolog is volt, ami "az első ... " Dorkának és nekünk is szülőként.
Először is, szerdán voltunk az Eto Parkos játszóházban. Nagyon nincs fogalmam, milyennek kellene lennie más játszóháznak, de ez bejött nekünk. Belépés egy éves korig ingyenes, aztán meg félórás meg aztán tízperces, továbbá napijegyes sztori van. Srác édi volt, kérdi, mennyi idős a gyermek, mondom 15 hónapos, erre Ő: az még egy éves, úgyhogy menjünk csak... Utóbb megbeszéltük Apával, hogy szerintem neki csak a kétéves nem egyéves :) A lényeg, hogy háromnegyed 6-tól fél nyolcig nyomtuk a gumis-labdás-csúszdás részlegen. És ami a tökkirály még, hogy nincs kiírva, hogy x-y éves korig, hanem semmi nincs kiírva, így hát mi is mentünk Dorkával fel az emeleti részre is és csúszdáztunk is Vele lefele a felfújt ugrálóba. Igencsak jól éreztük magunkat mindhárman, Dorottya pedig félelmetes, hogy milyen bátor volt és ügyes. Úgy mászott fel a szivacshengereken az emeleti részre, hogy csak lestünk... Megyünk majd még, akkor is ha esetleg fizetni kell.. :)








Csütörtökön délután jött hozzánk végre a védőnéni is (kétszer módosítottunk ugye időpontot miattunk). Nagyon megdicsérte Dorkát, hogy milyen szépen és stabilan megy, milyen ügyesen áll fel ülésből egyedül és halad tovább, és meg volt elégedve Bóbicka kinézetével is. Még mondta is, hogy én vagyok hosszú idő az egyetlen anyuka a környékben, akinek jól eszik a gyereke és nem panaszkodik. Mert hát e téren tényleg nincs okunk panaszra. Amire van, az az alvás továbbra is, mert minimum kétszer-háromszor, rossz esetben sokkal többször ébred Dorka éjjel és sokszor sírva. Könnyen nyugtatható és vissza is alszik szépen (a régi, órákig fentlevős időszak már nincs), de ez akkor sem normális dolog így. És teszi ezt még úgy is, hogy sokszor már 11 órakor mellettünk durmol a nagyágyban, tehát nem én hiányzom neki. Meg is mondtam kerek-perec a védőnőnek, hogy ez a velünk alvás már nem szól másról, mint az én kényelmemről, mert az öt hónapig tartó kínlódást nem bírtam tovább és inkább választottam azt, hogy karnyújtásnyira van a gyerek, minthogy óránként keljek és menjek át hozzá meg vissza. A nappali zombi üzemmódot és végkimerülést így oldottam meg. Ha valakitől elnézést kell kérni, akkor szóljon, de egyenlőre nem akarok. Nem kényelmes vagyok, sem önző, egyszerűen fizikailag nem bírtam már. Május óta ez van nálunk, hogy együtt alszunk és így sem alussza végig az éjszakát, sőt. Persze a védőnő is kérdezte, hogy ez miből adódhat, meg lehet, hogy a foga. Ja, a foga. De már 16 hónapja? Mert nem emlékszem, hogy ezen idő alatt volt-e átaludt éjszakánk... És más gyereknek, aki amúgy átalussza az éjszakákat, nem jön és nem is jött soha foga? Én ezt már nem hiszem. Meg azt is mondta, hogy meg kell tanuljon aludni és erre is meg kell érni az idegrendszerének is. Jó, de akinek már két hónapos kora óta átalussza a gyereke az éjszakát, az mikor tanulta meg azt, amit az én gyerekem 16 hónap alatt sem? Nagyon gondolkodom most már tényleg homeós dokin vagy valami alvászavar tudoron. Nappal oké, de éjjel nem és bár nappal nem látom Bóbickát fáradtnak, ez akkor sem lehet egy igazán pihentető alvás. Meg majd tán elnövi. Igen, egyszer. És addig? Na mindegy. Szóval okosabb nem lettem (nem is vártam átütő megoldást a vénénitől amúgy). Október 18-án ütközünk újra.
A másik új dolog az életünkben az a mai Állatkerti séta volt. Nagyon örülünk, hogy ma mentünk és hogy nem készültünk rá jobban. Az idő remek volt (huszonakárhány fok), nem volt túl meleg, sem hideg, nem volt továbbá büdi az állatkert és még így is jó másfél órát voltunk csak. Merthogy a hálátlan gyermek érdeklődése a juhoknál elfogyott. Az pedig az első állomás itten a győri zóóóóóban... Érdekesebbek voltak a másik gyerekek, meg a lépcsők, meg kavicsok, meg a galambok. Mert ezek nincsenek az állatkerten kívül ugye...Ja, még a papagájok izgik voltak, meg kicsit a majom. És ennyi. A végén örültünk, hogy a háromezres belépőt itt fizettük ki és öt perc múlva otthon voltunk, és nem mentünk ez ugyanezért Pestre vagy Veszprémbe még sokezerért sokórányira... De legalább megtudtuk, hogy még nem érdekli és kicsi hozzá. Nem értem, miért, de így van. Nem is vittük túlzásba a fényképezést sem, de azért pár kép:
Meeeeee.........

Szép madár

Szavanna

Így csinál az oroszlán

És a harmadik első dolog, amire nem vagyok büszke, az Dorka és köztem zajlott. Szerdán ebédnél történt. Elkérte a kanalat, pedig már fáradt volt. És láthattam volna, hogy ez most nem az ideális "Dorka egyedül eszik" helyzet, mégis odaadtam neki. Ő pedig elkezdte szórni a tarhonyás húst. Olyan bután evett, hogy csak na. Pedig rászóltam, segítettem neki, de amint elengedtem a kezét, már butult. És akkor egyszer csak elszakadt nálam valami és rácsaptam... Csend lett, én ledermedtem. Néztem Dorkát, hogy most mi lesz. Erre Ő elkezdett vihogni, nekem meg ugyanabban a pillanatban kifolyt a könnyem... Annyira elszégyeltem magam... Ez nem műmájerkodás, meg "jaj, kell ez nekik néha, így is jó anyja vagy" szövegre vágyom. ÉN vagyok a felnőtt, NEKEM kellett volna tudni, hogy ez most nem az az idő, amikor próbálkozunk, vagy ha mégis, akkor időben véget vetni neki. NEM ÍGY kellett volna reagálnom, mert Ő nem tehetett semmiről akkor. Nagyon sajnálom és fogalmam sincs, hogy tehettem. És ami még inkább megijesztett, az az, hogy kicsit mintha természetes reakciónak is éreztem volna először... Nyilván én is kaptam kicsiként, nem is keveset és anyukám bánja is már nagyon, hogy sokszor volt türelmetlenebb, mint kellett volna. Nyilván velem is ez esett meg, de nagyon nem akarom, hogy ez újra megtörténjen. Dorka egyáltalán nem hisztis fajta, most még legalábbis nem, nem érdemelte meg. Bután viselkedett, de nem úgy kellene okítanom, hogy megcsapom a kezét, ezért vagyok én a felnőtt és az anyja. Nem önostorozás ez, csak kis lecke magamnak magamból. És az sem mentség, hogy fáradt vagyok (mert sok a reggel héttől este tízig, aztán meg az éjjeli kelések), meg bánt, ami történt két hete... 
Ja, a mai dokilátogatás is megvolt, minden oké, kezd már újra vastagodni a nyálkahártya, petefészek-cisztám eltűnt és van már domináns tüsző a bal petefészkemben. Nem mintha most érdekelne, meg amúgy is, ott nincs vezetékem... Bár a doki azt mondta, van most egy olyan kismamája, akinek úgy lett spontán babája, hogy hiányzik az egyik petevezetője és a másik petefészke... Azóta is ezen gondolkodom, hogy ez mégis hogyan lett akkor... Csoda-kategória, az tuti. Mindegy is, most ez minket úgysem érint. 
Készülünk a hétvégére, hosszú lesz és meleg. Meg remélem hasonlóan eseménydús is, bár verekedést nem terveztem a közeljövőre...
Királylány vagyok, jól áll a koronám?♡



14 megjegyzés:

  1. Hát jóhogy néha elfogy a türelem és a legelb@szottabb helyzetekben, nem is a fő galádságok közben. Saját hibáinkból tanulunk vagymi.
    Én is szeretek játszóházba járni, majd mehetnénk együtt is, gyíkokat lepasszoljuk, felnőtteknek amúgy is a legtöbb helyen ingyenes :D
    Együttalvás miatt valaki csesztet? Véda másfél éves koráig ébredés nélkül aludt, akkor egy-két héten át meg felkelt egyszer, hajnalban és az elég volt ahhoz, hogy mellettünk (köztünk, rajtunk) kössön ki, szóval megértelek, teljesen. Akinek nem tetszik, azt hívd át kelni Dorkához :) Mi amúgy az esti rutin, vacsi, tápszer/tej stb? Mit csinál, amikor felkel? Iszik?

    Mia

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hehe:D
      Én azt még simán csináltam Bóbicka nyolchós koráig, hogy egyszer kelt hajnalban (négy felé) enni, aztán aludt vissza. Utána romlott el valami, leginkább a szeparáció kezdetétől. Ahogy írod, este játszótér után vacsora, aztán még kis levezető kirakózás vagy könyvnézegetés, fürdés, tápszer és szinte azonnal elalszik. Negyven percre... Akkor kel általában először. Éjjel, ha kel, akkor van, hogy csak nyüglődik, de sokszor iszik vizet és már burul is el és alszik tovább. De ez három-négyszer nem olyan vicces minden éjjelre, még ha ebből csak egy is az ivás...

      Törlés
  2. Ez az írás több helyen is Oscar díjas, de mivel annak a zsűrinek nem vagyok a tagja ezért Virág díjas, két dolgot ki is emelnék.
    1." Ha valakitől elnézést kell kérni, akkor szóljon." Jelenleg mi is így alszunk, én a kiságyat tettem a nagy mellé, ja és a Lili nem akar kimaradni. Ő meg a másik oldalamon alszik. Sőt ée én ezért sem kérek elnézést a kutya is velünk éjszakázik.
    Isti meg kiszorult, ezért mi randizgatunk. Van benne valami izgalmas. :-)
    2. "Ez nem műmájerkodás, meg "jaj, kell ez nekik néha, így is jó anyja vagy" szövegre vágyom. ÉN vagyok a felnőtt, NEKEM kellett volna tudni, hogy ez most nem az az idő, amikor próbálkozunk, vagy ha mégis, akkor időben véget vetni neki. NEM ÍGY kellett volna reagálnom, mert Ő nem tehetett semmiről akkor." Hát tudod, négy lába van a lónak aztán mégis megbotlik. Meg szerintem meg Katalin hercegnő is ráhúz majd a kis György királyi seggére. Tudod még lesz ilyen. De lesz. Lénánál velem még nem fordult elő, Lilinél meg igen és mindig utálom magam és mindig azt érzem amit most Te és mindig megfogadom hogy soha többé. Na félre értés ne essék nem gyakori dolog a pofon minálunk, de csattant már. Egyébként alapból elítélem a dolgot. Jobban mondvan, magamat ítélem el.
    Állatkertről írok én is majd. A képek irigylésre méltóak, csodás család vagytok, szépséges Dorka gyerekkel.:-)

    VálaszTörlés
  3. Ja és a petesejtes dolog.

    Az lehet! Olvastam már erről csak nem tudom hol.
    A petevezeték nincs összenőlve a petevezetékkel. A domináns tüsző a hasüregbe esik és a petevezető végén lévő karocskák csapocskák beleterelik a tüszőt a petevezetőbe. Ha egyik oldalon hiányzik a vezető, akkor jó szerencsével a tüsző rátalál a másik petevezetékre. Van ilyen! Ha találok videót belinkelem.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát akkor így! Ezt nem tudtam, pedig azt hittem, a lombikozás okán jól kiokosodtam, de mégsem. Nagyon köszi!! :)

      Törlés
  4. Ja, igen, nálunk is a kutya is :) Jókat ír az előttem szóló :)
    És én is akartam írni ezt a petevezetékes cuccot, hogy még Véda előtt konzultáltam egy szaktekintélynek számító dokival és ő mondta ezt, hogy simán át is vándorolhat a petesejt a másik oldalra :) Meg én azt se tudtam, hogy nem felváltva van peteérés, hanem lehet ugyanazon az oldalon hónapokig.

    Alvás, akkor éhes tuti nem lehet ezek alapján, nálunk is ugyanez a menetrend. Cumizik?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jaja, a nem felváltva peteérést azt én is tudtam, meg volt már tapasztalásunk is ezen a téren.
      Dorka nem éhes, az fix, sőt, néha azt hiszem, hogy lehet, hogy inkább a vacsin kellene kicsit csökkenteni, hátha épp az a baj, hogy éjszakára sok, amit eszik.
      Cumi nincs már nyolc hós kora óta. Kipöckölte folyton, mert zavarta az ujjszopásban..:)

      Törlés
  5. Mindent leirtak az elottem szolok. Es igen, nalunk is a kutya is. Igaz a gyerek nem csak a hasas, de ha az kijon jo esellyel lesz ujra 4(-5?) szemelyes a 140 cm szeles kanapenk.
    Amugy en is a cumit akartam kerdezni, vagy valami "totemallatot-rongyot" meg lehetne probalni hozzaszoktatni? Marcell is ma ejjel 2x kelt (sirva), de mire atmaszik valamelyikunk hozza az esetek nagy reszeben megtalaja cumijat es/vagy az alvos rongyat, megnyugtatja gyakorlatilag magat es visszaalszik. Kb fel percrol beszelunk. Nalunk ez volt az ejszakazasra a megoldas - utolag.
    Es csakazert is joanya vagy. Dorka sem haragszik ;)
    Jatszohaz de jo lehetett! Majd elhajtom a pasikat ha mar faradok :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. "sajnos" nincs cumija, de még alvósállatkája sem. Az én vagyok neki. Mert éjjel is azt csinálja, mint nappal, hogy bal kezén szopizza a hüvelykujját, közben pedig a jobb kezével a bal könyökömet morzsolgatja. Nem tudom, hogyan kellene "ráerőszakolnom" mást, pedig már próbáltam rászoktatni a textilpelusra meg plüsskutyára is. Nem kell neki, legalábbis hosszú távon nem. Ő pedig még nem választott ki önmagától semmit, amihez igazán ragaszkodna. Nem tudom...

      Törlés
  6. Szupi írás. Az állatkert nálunk se volt akkora sztárság, de az egyik kavicsos külsejű betonvirágtartó az zsiráfok mellett az oscar díjas létesítménnyé lépett elő a kis egy évesünknek. Még videó is készült róla :D
    Ez a játszóház nagyon jó ötlet, nem is tudtam, hogy ilyen kicsik is mehetnek és még tetszik is nekik. Esős napokon azt hiszem már tudjuk hova menjünk :D
    Alvás: senkinek semmi köze hozzá, ahogy nektek jó úgy csináld! Te vagy az anyja, te "küzdesz" a problémával. Ettől a fogzás dumától, már én is falra mászok, hogy egy gyereknek csak akkor lehet nyűge mások szerint, ha jön a foga. Meg a más gyereke, az mindig "okosabb, szebb és jobb" és ahogy egy fórumon olvastam: 6 hónaposan már olvasott kb. :D
    Nagyon királylány Dorka az utolsó képen! És sokat nőtt, azt hittem majd lesznek itt méretek is fent. De tuti hogy belehúzott a centikbe :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi Vivianya! Majd mérek egyet, ha bírok (eltűnt valahol a szabócentim), csak a súlya biztos jelenleg! :)

      Törlés
  7. Nalunk is elofordult mar hogy racsaptam a kezere es nem is egyszer...:( mondjuk en idegbeteganyu vagyok:( mindig megfogadom, hogy tobbszor nem:( mert nagyon ellene vagyok es megis megesik...:(
    Az alvast sajnalom nagyon...borzaszto lehet...nem tudom van e ezen barmi ami segitene, szerintem elnovik a gyerekek, ki elobb, ki utobb...szerintem alvosallatkat vagy rongyit sem lehet raeroszakolni egy gyerekre vagy kivalasztja o maganak vagy sem, meg ahogy irod Dorka szopizza az ujjat, ez nyugtatja meg.
    Kulonben meg ez az alvas dolog olyan hogy barmelyik oldalon allsz biralnak:) mert ha elalszik a gyereked magatol akkor ferberizaltad, ha nem kell fel ejjel akkor is, meg hagytad sirni, meg szemet, onzo anya vagy. Most mondd meg melyik jobb? :D
    Az allatkert ugy tudom olyan 3 eves kor korul kezdi el erdekelni oket, ugyhogy addig mi nem is probalkozunk, de a jatszohaz ugyanolyan mint pl. itt Budapesten:) csak nalatok ingyen van:D:D:D

    VálaszTörlés
  8. Móni, megnyugtatlak, az állatkert még az én 3ésegynegyed éves "nagyfiamat" se érdekli... csak a lépcsők, csatornafedelek, bújóhelyek... :)
    Kézrecsapás: ne ostorozd magad miatta!
    Játszóház: szuper, mi is voltunk már párszor, a legutóbbi alkalommal kezdték el élvezni igazán, alig tudtuk kicsalogatni őket! :)

    VálaszTörlés