2015. január 18., vasárnap

A Dorka pedig...

...múlt csütörtökön és most is újra ment bölcsibe, cuki volt, bár a bemenetel nem sikerült a legjobban, de mikor érte mentem, minden rendben volt, alig akart hazajönni. Még múlt héten vettem bérletet is, meg befizettem a bábszínház bérletet is, melynek első előadása most pénteken meg is volt már. Tudtuk már korábban is, hogy lesz majd januárban bábszínház, így Dorka már december közepe óta napi szinten (!) kérdezte, hogy mikor lesz, illetve mondogatta, hogy Ő majd menni fog. Eljött hát a várva várt péntek reggel, lázas készülődés, megyünk a bölcsibe, úgy nyitotta az ajtót, hogy húúúdeizgulokanyaaa, aztán átöltöztettem, odakísértem a csoportszoba ajtajához, benyitott és hanyatt-homlok visszafordult, hogy Ő márpedig mégsem és hogy most menjünk haza... Anikó néni végül bevitte a csoportba, de hallottam a keserves sírását, egyszerűen nem tudtam hova tenni az egészet. Amikor érte mentem, Anikó elmesélte, hogy el se akart menni Dorka a többiekkel, de még arra se volt hajlandó, hogy ablakon keresztül meglessék az előadást, kettecskén játszottak a csoportban, míg a többiek vissza nem értek. Felfoghatatlan. Kérdeztem Dorkát is, hogy miért csinálta ezt, de csak azt hajtogatta, hogy nem akart menni. Pedig mindent átbeszéltünk előtte többször is, együtt izgultunk, hogy dejólesz és tényleg nagyon várta. Aztán ez. Nagyon csalódottnak éreztem magam, kicsit szinte haragudtam is Rá, hogy ez most mire volt jó és milyen butaságot csinált.
Most meg már olyan nagyon nem számít semmi.. Tegnap délben úgy jött haza az apjával a boltos túráról, hogy nem kér enni, inkább lefekszik és bágyadt is volt nagyon. Erős hőemelkedést találtam nála. Estére rendesen belázasodott, úgy, ahogy még sosem, 39,7-et mértem neki. Jött az újabb Nurofen és a hűtőfürdő is, amit minden igyekezetem ellenére olyan rosszul viselt (nomeg a magas láz miatt is), hogy mikor kivettem a kádból, sikerült összehánynia magát. Akkor már jól megijedtem.. Kapott újra lázcsillapítót, mivel az előzőt nagy eséllyel hasznosítatlanul kihányta és vártunk. Saját maga kéretzkedett aludni a saját ágyába (sose ilyet még) és hamar el is aludt. Sokszor bementem hozzá, nagyon rosszul aludt, hallottam, milyen rosszul, szinte kapkodva vesz levegőt, forgolódik és nagyon beteg.. Akkor már felhívtuk az ügyeletet, hogy adjanak tanácsot, mit tegyünk, mert mikor kivettem az ágyból, ismét 39,2 volt a hője. Apa ment Panadolért az ügyeletes patikába, én pedig új fürdőt készítettem. Remek dolog éjjel egy órakor ülni a fürdőszobában a kád mellett, benne a lázas gyerekkel, locsolni annak mellkasát és hátát és kivárni a fél órát, miközben Bogyó és Babócát nézünk. Megjött Apa is a Panadollal, fürdő levitte a hőt 38,5-re, a szirup pedig tovább is csillapított, mert hajnalban Dorkát át is kellett öltöztetnem, annyire teleizzadta a pizsijét. Reggel újra 39,2-vel nyitottuk a napot, elmentünk az ügyeletre, vírusfertőzés. Köhög is (néha, de akkor hülyén), meg az orra is elkezdett folyni. Láza azóta is csak minimálisan csillapítható, gyakorlatilag egész nap lázas. Szedi a gyógyszereket, iszik és fekszik egész nap. Sose láttam ilyen betegnek... Bori egyenlőre (koppkopp) jól van, de már azt várom, mikor betegszik le...
Még nem fixáltuk le Apával, nem is érünk rá beszélgetni, mert egész nap Dorka mellett vagyok, nagyon anyás most, lázmérés, gyógyszerek, mitennél, deegyélvalamit, csakegykicsit, akkorigyállegalább, főzés, Bori szoptatás, Bori gyümölcs, Bori főzelék... közben Apa mindig a másikkal van, akivel én nem. Nagyon azon vagyok most, hogy bérletek befizetve ide vagy oda, de nem ér annyit heti kétszer két óra gyerektársaság, mint amennyire megbetegszik ez a kislány, most már harmadszor (és nem jár annyit..), mellé meg a kishúga is kétszer volt már náthás. Szóval lehet, hogy felfüggesztjük ezt a bölcsibe járást. Nagyon sajnálom, mert amúgy meg nagyon szereti, de gyakorlatilag pénzért vesszük a betegséget és nem is akármilyet.

16 megjegyzés:

  1. Mielobbi gyogyulast Dorottykanak!!!!!
    Az utolso mondatod nagyon talalo volt es baromi nagy igazsagot irtal le vele!!!

    VálaszTörlés
  2. Sajnos ilyen nagyjából mindenkinél az első közösségi év és tök nehéz mérlegelni is, mi lenne a jó, de talán tényleg érdemes lenne tavaszig szüneteltetni,akkor már ritkábban betegek..
    Éjszaka én cataflam+kúp kombinációt váltogatva csillapítom a lázat, az szokott beválni, de Véda alszik mindig lázasan is, nem lehetne megfürdetni se.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, nagyon nehéz, de én is így látom most. Dorka 3*15 csepp Cataflam-ot kapott, így volt ilyen..

      Törlés
  3. Sajnálom! Jobbulást!Tudom sovány vígasz, de ezen át kell esni és az oviban már nem lesz annyit beteg. jobbulást és millió puszi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönjük KisVirágom! Tudom én is és nem mintha mindegy lenne, hogy Dorka beteg-e vagy sem, csak az nem mindegy, hogy megfertőz-e még egy féléves csecsemőt is, akinek aztán nagyon nem volna még muszáj szívni..

      Törlés
  4. Sajnálom és jobbulást Dorkának! Remélem Bori nem kapja meg. Tavaly nekem is jártak a csajok heti két délelőtt bölcsibe, és ők is összeszedtek mindent. Sajnos ez tényleg ilyen,ezen túl kell esni. Most ovisok már október óta,a helyzet sokat nem javult,sajnos. Csenge karácsony előtt 2 antibiotikum kúra után lett gyógyultnak nyilvánítva, pedig a gyerekorvosunk nem antibiotikumpárti.Sajnos ez az enyhe tél is nagyon kedvez a vírusoknak. A Cataflam csepp tényleg nagyon jó! Kitartás, Móni!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönjük Zsu! Én is remélem, hogy Bori kimarad, de isteni csoda lenne, lássuk be.. Igen, mi is azt beszéltük, hogy hol vannak azok a jó kis mínuszok, amik megölik ezeket a dögöket.

      Törlés
  5. jajjjj szegeny Dorka, sajnalom nagyon! Jobbulast a kicsilanynak! :( Epp kerdezni akartam,h jartok-e bolcsibe, mert Adamot csak febr-tol tudjak fogadni. Babszinhazban o is volt,de nem ment be o sem.az ablakbo nezte vegig.

    VálaszTörlés
  6. Sajnálom és gyors jobbulást!
    Marcell október közepe óta nem volt minibölcsiben, mert majdnem 3 hónapig folyamatosan szedték a durva gyógyszereket. Most pont két hete nem folyik senkiből semmi és köhögés sincs, de egy hétvégi várt utazás miatt teljes egészségmegőrző karantént rendeltem el, másokkal csak addig csak játszin találkozunk, hiába ingyen kerekítő - most (is) drága lenne egy vírus..
    Aztán februártól mennek (szerintem Adél is) a bacicserélőbe, mert mint a védőoltásokon ezen is át kell esni, csak nem mindegy hogy a kicsi másfél vagy fél éves ugyebár... :( nehéz helyzet. Kitartás. Cataflam csepp forevör!
    (3 napos lázatok megvolt? Végén pöttyökkel?)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi Szandra! Igen, ahogy írod, nagyon nem mindegy... Háromnapos még nem volt, ez sem az, mert nagyon csúnyán köhög Dorka és a torka is szörnyű, ma már antibiotikumot is felírt a doktornő, pedig nem az a fajta.. :(

      Törlés
  7. Jajj Bóbita, nagyon sajnálom Dorkát:-( Mielőbbi gyógyulást neki...Nem akarlak elkeseríteni, de az ovival sem lesz jobb:-( az első közösségi év ilyen, én is utáltam, de ez volt:-( és azzal sem kecsegtetlek hogy tavasszal jobb, mert pont hogy nem, én is ezt hittem...minél hidegebb van annál "jobb", csak ezen a télen nincs hideg ezért van ennyi baci. De abban igazad van hogy az nem mindegy hogy Bori fél évesen kűzd meg mindenféle nyavajával vagy 1 évesen.
    Kitartást nektek:-) én meg már a nyarat várom:-)

    VálaszTörlés
  8. Jobbulást kívánok!Hát valóban elkerülhetetlen ez, én is utálom az ovit, mi éppen ott kapunk el mindent. Hozzuk haza a kisebbnek...rémálom ez az egész, szerintem is maradjon otthon Dorka, lesz még alkalma közösségben lenni, éppen eleget!!Kitartást!!K.

    VálaszTörlés