2012. július 18., szerda

Koraszülött-utógondozás

Ma délelőtt volt aktuális a 3 hónapos koraszülött utógondozás, így újra mentünk a kórház C épületébe a hetedikre.
Ricsivel később megbeszéltük, hogy elsőre elég mogorvának tűnt az ősz hajú doktorbácsi, ám hamar kiderült, hogy nemhogy nem mogorva, de roppant kedves és barátságos. Nem is tudom, hogy hihettünk mást, ismerve a koraszülött osztályon dolgozókat... Ismét összetalálkoztunk Edittel és Nórival, akik előttünk voltak éppen, s mivel várnunk kellett a doktorra, így megint tudtunk egy kicsit beszélgetni és egymás babáit megmustrálni. Nagyon kedves lány Edit, Nóri pedig nagyon cuki volt megint, mosolygott is nekem és jól elcsacsogtunk.
Mikor sorra kerültünk, Dorkát a vizsgálóágyra fektettem és a doktorbácsi kérésére pelusig levetkőztettem. A doktor megvizsgálta a lánykát, megnézte a fejecskéjét, az izmait és a reflexeit. Minden szuper volt. Hason fekve Dorottya többször is ügyesen kinyomta magát és szépen meg is tartotta a pozíciót, forgatta a fejét, aztán a doktor bácsi felemelte őt és megnézte, hogy kiváltható-e nála a járás reflexe. Ez is remekül ment. Majd kúsznia is kellett a Cseppemnek, amit szintén ügyesen megoldott és még meg is dicsérték, hogy váltott lábbal haladt előre (amit nem tudtunk, hogy ez ekkora kunszt, de büszkék vagyunk). 
Méricskélés is volt:
Súly: 5240g (tegnap este mi itthon 5270-et mértünk, holnap a tanácsadáson biztos egy harmadik érték lesz)
Hossz: 57cm (érdekes, hogy két hónapja 55cm volt. Az is igaz, hogy itt egy mérőeszközre fektetve fejtől talpig mérték, a védőnő viszont végig húzta a hátán a mérőszalagot úgy, hogy bement a kis tarkójánál is, szóval szerintem ez a jó érték és akkor volt kevesebb)
Fej: 39cm
Mell: 39cm

Egy október 17-i következő dátummal lettünk elbocsájtva és Dorka papírján az szerepel, hogy korának megfelelő fejlettségű. Javasolták, hogy napközben ébren fektessük hason 4x5, majd 4x10 percet, hogy a kis izmai jobban fejlődjenek. Rajtam nem fog múlni, ráadásul ezt a tanácsot kaptuk az Alapítványnál is, úgyhogy Dorka nappal is többet van már hason, nemcsak az alvása zajlik ebben a pózban. Látszik is, hogy jót tesz neki, pláne azon, ahogy tartja magát.
Míg Dorkát öltöztettem, csörgött a rendelőben a telefon. A hölgy felvette, aztán én már a lányommal voltam csak elfoglalva. Aztán hallottam, ahogy mondja, hogy augusztus 13-ra lenne a következő időpont, kérdezte, megfelel-e, mondtam, hogy persze. Majd megkérdezte, hogy hívják a babát, én pedig közöltem, hogy Szalay Dorottya. Erre mosolyogva szólt, hogy nem tőlem kérdezte, hanem a telefonálótól... Akkor néztem oda és láttam, hogy a fülén van a kagyló... Bakker, én meg csak válaszolgattam a nem is nekem intézett kérdésekre... Az sem tűnt fel, hogy aug. 13-án még nem lesz fél éves a gyerekem. Na, ennyire vagyok rácsavarodva agyilag a lánykámra, hogy se látok, se hallok.

Szóval Dorka a kora-doktor szerint okés és megfelelő fejlettségű. Bíztunk benne, hogy más is így látja, mert szerintünk is rendben van a kiscsaj. Újra büszkék voltunk rá, mert ezt is szinte hang nélkül végigcsinálta...

2 megjegyzés:

  1. Nagyon ügyes Dorka! Nagyon büszkék lehettek rá!

    VálaszTörlés
  2. Szuper, hogy minden rendben, nagyon ügyes a lánykátok! :) Csak így tovább!

    VálaszTörlés