2013. február 28., csütörtök

Védőnős, tanácsadós

Tegnap az előbbi, ma az utóbbi. Amúgy nem is tudom, hogy a tanácsadást miért hívják tanácsadásnak... Futószalagon pelenkás gyerekek jönnek-mennek egymásnak adva a kilincset, ki oltással, ki anélkül, közben meg le van mázsálva a kisded, aztán annyi. Tanácsot úgyis a védőnő ad, nekünk legalábbis biztosan.
Dorka tegnap nagyon ügyesen megmutogatta összes tudományát a védőnéninek: mászott és csücsült sokat, mindenhez odament és felkapaszkodott-felállt mellettük és egyet-egyet toppantott is minden irányban. Itt jegyezném meg, hogy múlt szombat óta már a járókában és a kiságyban is feláll (rájött, hogyan lehet oldalról megfogni a rácsot és segítségül hívni azt felhúzódzkodás céljából) és roppantul élvezi. Mindemellett gagyogott, könyveket lapozott, pakolt, műanyagokat csapkodott össze és a padlóhoz, szóval jól elszórakozott. Addig mi megbeszéltük a sok okosságot, többek közt a darabos ételek bojkottját. Vénéni szerint semmi gond, egyszerűen még nem érett meg rá, pár hét múlva próbáljam újra, addig pépesítek továbbra is. Mondtam, hogy igencsak mennék babaklubba is, de ezek a hihetetlen szar éjszakák olyan fáradttá teszik Dorkát (is!), hogy van, hogy már 9-kor elalszik és az elmúlt pár napban újra háromszor is aludt napközben. Ja, mondjuk aki már hatkor fent van (meg persze előtte fél 12-kor, meg fél egykor, meg háromtól ötig), az ne csodálkozzon, hogy 9-kor már elájul...Én meg ilyenkor csak pislogok, mint a béka és nagyon nehezen fogom fel a felfoghatatlant minden egyes reggel, hogy "Ennyi. Ez tényleg nem alszik vissza... Ezt nem hiszem el..." ApaBóbi formázta meg ténylegesen és a legtalálóbban a reggeli érzéseimet, amikor a klasszikus Nitzsche idézetet megemlítette: "Isten halott." Pontosan ezt gondolom én is ilyenkor. Nem voltunk már hetek óta Kerekítőn sem, a fél10-10-kor kezdődő babás foglalkozásokra mire odaérnénk, addigra bealudna a babakocsiban és épp a végére fel is ébredne. Szóval jelenleg osztályidegen a gyerek. Alig találkozik más gyerekekkel, csak az én képemet bámulja egész nap és ez nagyon nem jó így. Szeretem-imádom, de már az apjával is egyre rosszabbul van el. Védőnéni azt mondta, lesz ez még majd így sem, másfél-kétévesen meg majd Apa lesz az istenkirálycsászár, én meg mehetek a sunnyogóba. Nem baj. Amúgy minden ok a gyermekkel. Következő Dorkamustra március 29-én.
A tanácsadáson (mint említettem) semmi extra nem volt. Dorottya már ott elsírta magát, amikor az öltöztetőn hanyatt fektettem, aztán beérve a vizsgálóasztalt érintve tette ugyanezt. Csak ott már ordított és végig így is maradt. Roppantul nem bírja most ezt az orvososdit meg a hanyattlevést. Szörnyű, mennyire szeparálódik és szorong. Amúgy 8900g-ot mértek, majd mikor kértem, hogy esetleg egy hosszt is nézzünk, ketten fogták le (védőnő és doki). Védőnő kihúzta a szabócentit és közölte, hogy 70cm. Két hónapja 72 volt, januárban 71, most meg 70. Még jó, hogy azért inkább a ruhák váltásából következtetek, mert még bepánikolnék, hogy összemegy a külyök. Pedig nem. Mert nő, gyarapszik szépen. Pont olyan és akkora, amekkorának egy 10 hónapos és egyhetes kiskorú Sz. Dorottyának lennie kell. 

15 megjegyzés:

  1. "Kiskorú Sz. Dorottya" ----> :-D

    Sajnos a délelőtti alvások miatt - hasonlóan Hozzátok - a babás foglalkozások nálunk is parkolópályán vannak jelenleg.
    Most abban bízom, hogy talán végre megérkezik a tavasz, és tudunk majd menni egyre többet játszóterezni.
    Ott majd szocializálódhatnak a lurkók... :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, egyre jobban érzem, hogy a játszótér lesz majd a megoldás, csak lenne már jóidő...

      Törlés
  2. Ezt a bejegyzést köszi! Mi a végzettséged? :D Enyém is osztályidegen lett, de hajjaj, mennyire...Pedig másfél és szó sem esik Istenkirálycsászár apákról nála.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jaaj, nem direkt!!!Bocsánat, nem akartalak kihagyni!! Amúgy "műszaki menedzser, logisztikus Úrhölgy" volt a megszólításom a diplomaosztón. Nemsemmi, mi? :D Véda ezek szerint meg annyira osztályidegen, hogy még a tankönyvi viselkedést sem tartja. Ejnye Kisbaba! Ámde nálunk meg Hannán is csak mostanában jöttek elő ilyen anyanemjóapajó jelek, és Ő is már 22ésfél hónapos. :) Várjál csak türelemmel, leszel Te még utálva! :D

      Törlés
  3. Mi alapjáraton délig alszunk. Egyszer kel mikor elmegy a Lili meg az Isti ( vagy nem) aztán megnézzük a Micky egeret a tévévben,aztán alszunk. Én is. Most ,eg éjfél lesz és a kis hülye műanyag zebrát tologatjuk. Éljen.
    A tesómék oda költöznek a környéketekre. Az a tesóm akiknél gyerek lesz. Össze kell jönnünk. :-) Hideg nincs, hétfők és csütörtökök majdnem mindig jók. :-)
    Amúgy a bejegyzés nagyon jó volt. A Nitzsche részen jót kuncogtam.
    Pogi itt:
    http://www.desszert.eu/turospogacsa

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Uff, akkor Nektek is vannak jó programjaitok, a zebratologatás jópofaság, pláne éjféltájt!! :)
      Igen, mondtam én, hogy össze kell jönnünk!! :) Megbeszéljük!!
      Nagyon köszi a pogireceptet!!:)

      Törlés
    2. Szia Napsugar, en is koszi a receptet:) csak fel adagot csinaltam es kevesebb sot tettem bele, de fini. Jonnek ma hozzank vendegek es gondoltam a pogi pont jo lesz...sot Lily is kap belole, persze csak modjaval:)

      Törlés
    3. Nincs mit! :-) Lénus is kapott...végülis nincs benne tojásfehérje. :-)

      Törlés
  4. Nalunk is detto...nem tudunk kerekitore jarni, mert pont akkor alszik...:( de mar tul tettem magam rajta. Nem tudom nalatok mennyire tavaszodik, de nezzetek el egy jatszoterre, ott te is talalkozhasz anyukakkal es Dorka is lat mas babakat. Nem is muszaj semmit csinalnotok...csak szokja Dorka a helyzetet:) Nalunk bejott, hatha nalatok is.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen-igen, csak jöjjön ki a jóidő, aztán megyünk a jáccira!!!:)

      Törlés
  5. Örülj, hogy ilyen jó Vénénitek van. Az én gyerekemet 1 hetesen látta utoljára, azóta hírét sem hallottuk. Most múlt 4 hónapos. Szerencsére legalább a doktornéninkre számíthatok.
    Más: Nem akarnád a fb-on is mindig megosztani a blogos bejegyzés linkjét? Mert akkor oda is lehetne kommentelni és nem kellene mindig itt bejelentkezgetni meg minden. Csak egy ötlet... ;)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Vénénit már régóta a szívünkbe zártuk, nagyon kedves, alapos és segítőkész. A Tiétekre viszont szavak sincsenek... Nem is értem én ezt, lehet ilyet egyáltalán? Kérdezném, hogy nem lehet-e panaszt tenni valahol, de igazából ha valaki ilyen "gondos", akkor nem tudom, akarnám-e havonta látni.
      Más: az az igazság, hogy nem akarom reklámozni, hogy blogot írok. Aki tudja, tudja, mert gondoltam, hogy érdekelheti, vagy azért tudja, mert valahogy rám talált. Van olyan ismerősöm, aki akkora felhajtást csinál maga körül, mintha minimum az angol trón várományosai lennének családilag, nagy hévvel beharangozza, hogy mikről ír majd és milyen gyakran, aztán sikerült vagy 3 bejegyzést írnia három hónap alatt... Lehet, hogy néha-néha majd megteszem, esetleg ha vmi nagyobb horderejű dolog történik (akár pl. szülinap), de alapon nem tervezem. Tán már az is segítség azoknak, akik kommentelni szeretnének, hogy nincs benne az a hülye tudokámírniolvasni tesztelő izé.. :))

      Törlés
  6. Csak nekem nem válaszoltál? :D Pedig komolyan kérdeztem azt, amit :)

    VálaszTörlés
  7. Kedves Bóbitáék!

    Ma 13:35- kor láttunk Benneteket a Benedetto sarkon, gyorsan parkolót kerestem de a 2 és fél perc alatt eltűntetek. Benéztünk a ligibe is hátha...de nem. :-(
    Azért nem dudáltam, mert amikor akarok, soha nem találom meg...tudom ez gáz.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jaaaj, de sajnálom!! Szerintem azért nem találtál meg, mert beslisszoltam a házak mögötti parkolós részre, ami csendes és szélvédett. Ha tudtam volna... Mindenesetre nagyon köszönöm, hogy megpróbáltál utánunk eredni!! :) Legközelebb már egyeztetünk! :)

      Törlés