2015. szeptember 30., szerda

Fognyűvő Manócska

Bár a fogmosással sosem volt gondja Dorkának, ha szóba került annak fontossága, mindig elmondtuk miért kell, de főleg azért, hogy ha a Fognyűvő Manócska belepillant a szájába, ne találjon benne ételmaradékot, mert ő bizony azt szereti a legjobban és akkor kirágcsálja onnan, ami nem jó, hisz kilyukad a fogunk tőle. Ezzel Ő szépen el is volt, emlegette a manócskát, hogy ide ugyan nem kell jönnie, mert Dorka jó fogmosólány, úgysem találna semmit az Ő fogában.
A múltkoriban a frissen nyílt Libriben jártunk, ahol Dorka megrohanta a gyerekrészleget és böngészni kezdett a könyvek között. Megakadt a szeme egy könyvön, amiből a fenti történetet merítettem én magam is, hisz nekem is megvolt gyerekkoromban, a címe: Fognyűvő Manócska. Még ott a helyszínen kérte, hogy olvassak Neki belőle. Már amikor belekezdtem, láttam, milyen ámulattal figyeli, sosem láttam még ilyen döbbenettel teli figyelmet az arcán. Végigolvasni ott nem tudtuk, ám kérte szépen, hogy vegyük meg, mondom ok, úgyis nyitási akció van. Otthon aztán végigolvastuk. Konkrétan fél tőle már. Nagyon ijesztőnek találja a könyvben ábrázolt Manócskát és volt, hogy sírt is (pedig azóta csak egyszer kérte, hogy olvassuk, azóta se, annyira beleégett a kis agyába), hogy nem akarja, hogy a Manó táncoljon a takaróján... Mindig mondjuk neki, hogy ide úgyse jön, sőt, mikor az ablakból látja, hogy készíti elő a fogkeféjét, akkor már sarkon is fordul, sőt, a haverjainak is leadja a drótot, hogy ide ne is fáradjanak felmászni, mert úgyse találnak a kiscsaj szájában semmi maradékot, de azért nagyon foglalkoztatja a téma. Azóta már nem könyörög, hogy vegyünk neki egyszer majd valamikor nyalókát és ha esetleg eszik valami csokisat, akkor magától mondja, hogy most megy is mindjárt fogat mosni és tényleg. Nagyon tart a jószágtól. A legváratlanabb szituációkban bír utalni a könyvben olvasottakra, hozza elő Gergőt, hogy bezzeg ő milyen volt, és de rosszul tette és egyáltalán. Nagyon megragadt Benne és nagyon foglalkoztatja a kis buksiját...
Nem volt célom ijesztgetni a gyereket és nem gondoltam, hogy ennyire megijed a könyvbéli figurától, valószínűleg a rajzot találja nagyon ijesztőnek (kicsit én is), mert a sztoritól nem berzenkedett régen. Hát így kell okosan, megfélemlítéssel rendszeres fogmosásra nevelni a gyereket...

4 megjegyzés:

  1. Ezt a könyvet nem ismerem, de a történet úgy alapjában aranyos lenne, ahogy leírtad. Kár, hogy ilyen ijesztő az illusztráció. Vannak a Maszat könyvek, abban van Maszat pajtása Hóchóc, ő tipikusan olyan kedves manónak tűnik. Még akkor is ha nem pont manó. Szerintem most egy darabig ne vegyétek elő neki a témát, vagy ott van még a fogtündér, aki nagyon örül, mikor látja az ablakból, hogy fogat mosott.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. igen, a könyv illusztrációja ugyanaz, mint a gyerekkoromban, akkor pedig nem sokat foglalkoztak a gyerekek lelkivilágának alakulásával szerintem. Egy cukorkafejű pálcikabáb amúgy ez a Manó, ami nem lenne baj, csak roppant gonosz arckifejezéseket kapott és tényleg kicsit félelmetes. Édesem, zabálja a fogkrémet... Keresünk majd fogtündéres képeket, ellensúlyozandó ezt a borzalmat, köszönöm a tippet, Zsuzska! :)

      Törlés
  2. Jaj, erre a képre emlékszem, bár a mesére nem. Szegény Dorka, hogy megijedt, de legalább jól megmossa a fogát, és védi. :))

    VálaszTörlés
  3. Lily nincs oda a fogmosasert...este ok, de reggel ugy kell szolni es bevallom ha nekem nincs oda a gondolatom, figyelmem, akkor el is felejtodik...:(

    VálaszTörlés