2013. június 17., hétfő

Mosmeg beteg

A Dorka. Ő a beteg. Vagy legalábbis gyógyszert kap.
Az úgy volt, hogy szombaton ebédre zöldbabfőzeléket csináltam, s mivel Dorkának is szántam belőle, friss zöldbabból és finom Cserpes tejföllel készítettem. Vasárnap délelőtt kétszer is volt széklete, kellően híg, aztán ügyesen én még aznap ebédre is főzeléket adtam neki. A nap folyamán még vagy háromszor kakilt, amit sosem tett korábban és mindegyik hasmenéses volt, aztán ma reggel pedig csak annyi történt, hogy felült Aranykám az ágyban  és már rottyantott is két hatalmasat a pelusba. Na, ekkor gondoltam, hogy felhívom a védőnőt leegyeztetni a dokilátogatást. Ő is javasolta a biztonság kedvéért és miután mondtam, hogy más baj nincs, csak a hasmenés (itt a más alatt lázat, levertséget értek), kizárta a szalmonellát, amiben az egyik kis delikvense épp szenved.
Így hát délelőtt elvittem Dorkát a helyettesítő doktornőhöz (a miénk mától szabin van). Megvizsgálta Dorottykát, majd közölte, hogy csupa hólyag a torka és a mandulája, valószínűleg vírusfertőzése van, úgyhogy Ő is a mostani járvány áldozata lett. Merthogy járvány van. Sok gyereknek pl. szemgyulladás formájában jelentkezik (ilyenekkel volt tele a rendelő), Dorkanyuszinál pedig valószínűleg csak rásegítettem a tejfölös zöldbab főzelékkel a dologra, s nála így jött ki. Kaptunk spec. Hippes sárgarépás-rizs italt, bélhurutra vízben oldós, tasakos port napi háromszori alkalmazással, innia kell Normaflort és írt a doktornő laktózmentes Milumiles tápszert, ezt kell majd adnom most pár napig a tejital helyett. Emellett pedig diétát tart a kishölgy, gyorsan vettem hazafelé zsemlét neki, a kifli most egyenlőre felejtős, ebédre pedig ma párolt krumpli-répa-alma lesz a menü. Illetve a menü már kész, csak a kis beteg nyúlt ki már fél 12 előtt és szerencsére még mindig alszik, úgyhogy az ebéd kis késedelmet szenved ezáltal, de sebaj. Kicsit nyűgös, de simán betudható ennek a buta melegnek is... Szörnyű ez az időjárás, két hete még majdnem megkérdőjeleztem magamban, hogy jó ötlet volt-e visszaadni a kölcsönkapott bundás lábzsákot, most meg izzadunk a harmincakárhány fokban, mint a ló... Szerencsére mi csak kint, mert hála a Papának, itthon van klíma és ma már használom is, úgyhogy kellemes 24 fok van a lakásban. 
Pár napig elkerüljük a gyerekeket és csak sétálni megyünk le, jobb lesz így mindenkinek. Arany Kisbaba... Mindent elkövetek, hogy mielőbb rendben legyen újra minden...

11 megjegyzés:

  1. Az én Kisbabám is beteg lett, azt hittem ufo emiatt, de akkor nem. Jobbulást a Te Kisbabádnak is!

    VálaszTörlés
  2. Jobbulást! Gyorsan- gyorsan! Az jó ha alszik, gyógyul közben! :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönjük szépen! Most már három órája alszik...

      Törlés
  3. Mielőbbi gyógyulást Dorkanyuszinak!

    VálaszTörlés
  4. Jobbulast Dorkanak, remelem hamar tul lesz rajta. Sajna mi is betegek vagyunk. Levertek, bagyadtak es 39.5 fokos lazat produkaltunk ma a dokineninel, ahol azonnal kapott lazcsillapotot. A mi dokinenink is holyagokat keresett a szajaban, mert hogy jarvany van...en sem tudtam...viszont holyagunk nincs igy nem tudjuk mi a baj:(

    VálaszTörlés
  5. Jobbulást kívánok a Kis Betegnek!!!

    VálaszTörlés
  6. Hogy van Dorka? Remélem már sokkal jobban.

    VálaszTörlés