2013. április 5., péntek

A harmadik fog és már megint az éjszakai sirámaim

Most már tuti, hogy a bal kettese bújt ki Húsvét hétfőn. Nagyon nehezen tudom csak megnézni, mert összeszorítja a száját, ha közelítek. Mintha tudná, hogy mit NEM kell csinálni... Naponta többször bepróbálkozom és amikor kis sikerem van (egy-egy pillanatra), akkor látszik, hogy a bal egyese is napok kérdése. Annyira fehéren átsejlik már a fogacska éle az ínyében, hogy szinte mondanám, hogy órák kérdése, de már három napja ezt gondolom és mindig tud fehérebb lenni úgy, hogy nincs előbújva.



Hogy ettől-e, már abban sem vagyok biztos, de az éjszakák botrányosak. Szinte az unalomig hajtogatom ezt és olvasni is nyilván fárasztó már, bár bizton állíthatom, hogy közel sem annyira, mint át/megélni. Ma újra velem aludt  KisBóbicsek. Eredmény: másfél óránként üldögéltem előre-hátra dülöngélve törökülésben, ölemben a félálomban levő gyerekemmel. Egyszerűen hiába fekszem mellette, mondogatom neki halkan, hogy "ittvananyakicsimaludjszépen", miközben simizem finoman a hátát/fejét, nem jó. Ő csak sírdogál, felül csukott szemmel és addig nyöszörög, míg ölbe nem veszem és hozzám nem tud bújni. Amint belesimul a fejecskéje a bal könyökhajlatomba, szinte azonnal elalszik. Így vagyunk öt percet, aztán leteszem. Aztán kezdődik minden elölről... Nagyon fáradt vagyok. Igen, legtöbbször tényleg alszom én is napközben, amikor Ő. Csak mostanában az a heppje, hogy nem alszik többet, mint fél óra, csak akkor, ha babakocsiba kerül. Akkor viszont én nem tudok. És nem, nem tudok segítséget kérni senkitől, hogy vigyázzon rá, míg én pihenek. Amikor Apa itthon van délután, szinte tuti, hogy fél órás alvással letudja a második szunyát, illetve tegnap azt is megtette csupa kedvességből, amit eddig sosem: nem is aludt egyáltalán délután. Természetesen ettől még nem lett jobb az éjszaka (gondolhatná az ember, hogy jó fáradt volt, aztán majd alszik, de nem). És én sem alhatok mindig, mert akkor van a "olyan régen írtál, nem történik veletek semmi?" meg azért jó lenne főzni is valamit, mert nem ehetünk folyton szendvicset, plusz nem is kapunk annyi pénzt, hogy a donpepét meg egyéb éttermeket mi tartsuk el. Az sem baj, ha nem csak koszos és gyűrött ruhákban megyünk ki az utcára, illetve ha nem Dorka a bioporszívó és felmosórongy egy személyben itthon. Valóban, régen, amikor még volt háztartási alkalmazott és a nők csak a gyerekkel foglalkoztak, akkor volt minden. Most mégsincs minden, plusz még mosottszar is vagyok. Nem értem, más hogy bír még tortákat meg egyéb extra izéket is összerittyenteni egy gyerek mellett... Ja, bár ha belegondolok, nekem is volt karácsony előtt még energiám mézeskalácsot sütni, rendre vasalni, főzni meg órákat sétálni is. Igaz, akkor aludtam éjjel kb. 6-8 órát, mert Dorottya csak egyszer kelt 10 percre. Most meg 6-8-szor kel 10 percre... És igen, most is alhatnék, csak várnom kellett a kéményseprőt, hogy ellenőrizze a kéményt, úh. nem feküdtem le. Dorka már 9-kor elaludt. Most negyed 11 van, a pasek nemrég ment el (egyetlen perc alatt végzett), és Dorka még csak most ébred... Naná... Ha lefeküdtem volt, már 9.20-kor felébredt volna. Ez biztos.
Nyilván el fog múlni, mert még én sem láttam olyan gyereket, akit ovisan is éjjelente ötször kellett álomba ringatni, csak kérdés, hogy addig mennyire fogok kifeszülni..




12 megjegyzés:

  1. Nekem is volt olyan, hogy nem tudtam letenni a Rékát az ölemből, mert rögtön felébredt. Én ilyenkor egy nagy párnát tettem a hátam mögé és félig ülő helyzetben gyerekkel az ölemben aludtam, aztán amikor felébredtem (lévén nem egy kényelmes pozíció) és már mélyen aludt a gyermek, akkor letettem.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ez nálunk általában a szopifotelben zajlik, csak akkor sem épp így képzeli az ember az éjszakáját, pláne nem egy éjjel kismilliószor... :( Mikor Dorka minike volt, akkor sokat párnáztam én is az ágyban. :)

      Törlés
  2. Nekem is az tunt fel: "igy vagyunk ot percet aztan leteszem, es kezdodik elorol" Nem lehet, hogy nem alszik eleg melyen?
    Most Marcell 1-2x kel, igaz apja megy hozza. Szerencsere mikor ugyanez a szitu beallt jan elejen mint most nalatok (es az ejszakai szopit is elakartuk hagyni) apja atvette az ejszakai muszakot kb 2-ig. Volt siras, meg toporzekoltam a gyerekszoba kuszoben, de bejott. Azota csak vizet kap es apat kap ejjel. Ha nem birja visszatenni a kisagyba,.akkor athozza mellem, en beigazitom oldalt fekve a bal konyokhajlatomba, es alszik mindenki tovabb. Bar Marcell eleg szerencses termeszetu, nagyon jol alkalmazkodik mindenhez, beteg sem volt mostanaban. Dorkanak a bo egy honapos megfazas is betehetett a fogzason felul.
    Hetvegen nem probaltok meg egy apas altatos kort? Hulyen hangzik, de talan hozza nem ragaszkodik annyira mint hozzad, es lehet konnyebben leteszi. Csak akkor ne is lasson/halljon Kicsibobi teged. Es apa legyen kitarto, ne vegye magara ha elsore nem sikerul.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Plusz ha a hetveget apa viszi, talan alhatsz egyet te is ;)

      Törlés
    2. Megbeszéltük, hogy ez lesz a következő lépés, ha a velem alvás nem jön be, mármint az apadajka. Amúgy lehet, hogy nem alszik elég mélyen, de amikor felállítok én is egy "népi megfigyelést" részemre, hogy na, biztos ez az ok, akkor mindig van mindenre és annak ellenkezőjére is példa. Lásd pl. az egy héttel ezelőtti kompletten átaludt éjszakát... Istenbizony nem csináltam semmit másként, mint máskor.
      Amúgy ha Apa fog kelni, akkor legalább annyi előny lesz max, hogy vízszintesben maradhatok, mert úgyis nekem kell az Apát kelteni, hogy dolog van, Ő ugyanis nem ébred fel Dorkára...
      Nagyon köszönöm a tippet, tényleg kipróbáljuk, ha a mostani kísérlet nem válik be! :)

      Törlés
    3. Tomit is en keltem ;) viszont nagyon sokat szamit, hogy vizszintesben maradsz, majd meglatod. Ez csak a megebredes kategoria - most mar nalunk. Ha minden jol megy majd, akkor ezeken a napokon mire Dorkabobi megnyugszik apa karjaiban te mar vissza is bolintasz, pedig a masik szobaban meg kb negyed ora aktiv tevekenyseg van.
      Szurkolok es kitartas!

      (u.i.: nalunk bevallt, hogy nem iranyitgattam nagyon Tomit, hagytam, hogy ugy csinaljon mindent ahogy neki(k) jo, fuggetlenul attol hogy eetel en mashogy csinalom. Persze ha kerdezett valaszoltam :) )

      Törlés
  3. Bőrömön érzem milyen fáradt lehetsz. Jaj, nem jó ez így, Szandra módszerét kipróbálnám, meg a homeopátiát. Gondolok Rátok sokat! Virág

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon köszi Virágom, kipróbáljuk, meg már nagyon nézegetem a homeós dolgokat is, de egyenlőre azon vagyok, hogy szerintem el kéne vinni a lánykát homeós dokihoz, hogy ő ajánljon alkati szert számára, mert amiket néztem, nem bírom egyiket sem pontosan ráhúzni Dorkára. Azon a kúpon gondolkodom ( a V. betűsön), de nem akarok kísérletezni rajta. Vagy jobb lenne?

      Törlés
    2. A V. kúpról nem hallottam még hogy valakinek használt volna, én chamomillával kezdeném, ártani nem árt, fogra is jó. Napi 3 x 5 golyócska, a 15 - ös hígitásból. De való igaz, tutit homeoptata tud mondani.
      Puszik

      Törlés
  4. Sajnálom az éjszakáitokat - tudom milyen nehéz, és azt is, hogy milyen segítség nélkül. :(
    A V. kúp nekünk annyira nem vált be, de kérlek ha találsz egy jó homeós orvost, feltétlenül osszad meg velem kérlek, mert én is nagy keresésben vagyok, jó lenne nekünk is vki aki csak Ádámra koncentrálna és több mindenben tudna segíteni.

    Ölellek

    VálaszTörlés
  5. Hmmm...ez a Dorka lany jol "megizzaszt". Nagyon kitarto es ugyes vagy. Szandraval ertek egyet hogy hagyd hogy Apabobi segitsen. Lehet eleinte nem fogsz visszaaludni es a masik szobaban hallgatod majd, hogy Dorka sirdogal, de en is ugy vagyok vele hogy hagyd hogy Ricsi a sajat "modszeret" alakitsa ki. Remelem sikerrel jartok.
    Edesapam felesege gyogyszeresz, megkerdezem hatha tud homeos dokit Gyorben.
    Kitartast. Gondolok Ratok.

    VálaszTörlés
  6. Barátnőm kisfiának Schüssler sókat is ajánlottak a homeós bogyók mellé, és azt mondja, hogy használnak! Tatabányán tudok homeós gyerekorvost, Győrben sajnos nem...

    VálaszTörlés