2013. április 22., hétfő

A szülinapozás

No, hát megvolt tegnap ez is. Ricsi családját láttuk vendégül, itt volt az anyukája, nővére, sógora és Andreas, az unokatesó. 
Volt pillangókkal és apró virágokkal díszített torta, Kati mama hozott levest és volt sajtos-baconos husi meg rizs, amit én sütöttem meg, mielőtt érkeztek. Dorka kapott fürdős játékot, katicás könyvet meg fa házikó-kirakót, minden ajándék nagyon-nagyon aranyos és örült is nekik. Összességében jó kis vendégség volt, Andreas a végén közölte, hogy "most már kicsit szereti Dorkát", ami egy olyan háromévestől igazán nagy szó, akitől a kisleány elkunyizta kicsit az autóját... :)
Nyilván azt kellene írnom, hogy hű meg há, de szép is volt, meg nemtommi. Aztán meg lehet, hogy van kicsit olyan is, hogy "az én családom, meg a Te családod", bár ettől igazán szeretnék tartózkodni és Dorkával soha sem éreztetni, de ezt a blogot én írom és főként az én érzéseimet rögzítem, ezért nem fogom szándékosan szépíteni a dolgot, még Dorka kedvéért sem és nem hiszem, hogy ettől kevésbé szeretne bármikor is. Szóval az tény, hogy összességében tényleg jó kis vendégség volt, de ennek a vendégségnek nem tegnap kellett megtörténnie. Rossz volt, hogy szinte mindennel és mindenkivel foglalkoztam, csak AZZAL nem értem rá foglalkozni, AKIÉRT ez az egész igazán szerveződött. Persze Dorka mindenütt ott volt és mindig volt Vele valaki, de a legkevesebb mi, a szülei, mert mi a vendégek jóllétével voltunk legtöbbet elfoglalva... A legrosszabb érzés az volt, amikor behoztam a konyhából a tortát, rajta az égő gyertyával és úgy éreztem, nincs lehetőségem úgy viselkedni és annyira meghatódni, amennyire szeretnék... Nyilván hülyeség és mit foglalkozom én bárkivel a gyerekem szülinapján, de ez akkor is így van. A tortába már pl. pont belevágtam, amikor eszembe jutott, hogy nemhogy a gyerekkel, de még önmagában sem lett megörökítve, úgyhogy gyorsan nyomtam egy képet a már kissé megroggyantott sütiről... Az okokat nem részletezem sem most, sem máskor, nem is ennek a blognak a témája, mindenesetre nem tudtam az az ANA lenni, aki igazán vagyok ennek a lánykának. Az a legtöbbször bohóckodós, vicces, sokat ölelgetős és puszilgatós ANA. Persze, nem is lehet az ember mindig olyan, meg mindig van olyan szitu, amikor más az ember és más kicsit fontosabb per pillanat. De ennek nem most és nem Dorka első szülinapján kellett volna másnak lenni. Igen persze, Dorka ebből mit sem érzett, csak hogy voltunk sokan, volt nyüzsi meg minden, ez csak az én izém és biztos is, hogy így van, de ez nekem fontos lett volna. Most tudom csak igazán, amikor már nem lehet visszacsinálni. Ez az a nap, ami már sosem ismételhető meg (persze egyik sem). Nem keseregni akarok, mert nem drámát akarok csinálni a tegnapból, csak ezek az érzéseim. A tegnapi nap végén az volt a leghálásabb gondolatom, hogy jövőre hétfőre fog esni a szülinap és akkor majd Apa jól vesz ki szabadságot, meg reméljük én is itthon leszek(!) és akkor csak Mi leszünk. Dorka, Apa és Anya. És úgy tudjuk Őt szeretgetni és körbeugrálni, ahogy csak szeretnénk. Nem mintha máskor ezt nem tudnánk megtenni, de a szülinap az szülinap, lássuk be! Akinek nem fontos a szülinapja (legalábbis gyerekkorában nem volt az), az hazudgál!
Igazából akkor tudtam csak pityeregni meg milliópuszizni KisBóbit, amikor már csak magunk voltunk és meg még akkor voltam nagyon meghatódva, amikor láttam, hogy mennyien kívántak boldogszülinapot a Kisbabának. És a videón, amit készítettem számára el elmúlt két hétben, mikor volt egy kis időm. Azon mindig sírtam és szerintem még sokáig sírni fogok...
Vannak ám képek is a tegnapról, imígyen:
Tesók és unokatesók

Mindenki bont

Andreas járgányán
Az ominózus torta...

Apa teszteli az új vízimalmot,...

..., Miss Pipi pedig figyeli ♥

Apa és Anya ajándékai, kacsa- és xilofonhangimádat van


Most akkor tényleg nem ehetem meg?

Kicsit felszabadult a gyerek :)

A nap végén, csak MI hárman ♥



A vendégség után Dorka evett, megejtette a délutáni szundikáját (kis csúszásban volt, de simán bírható volt számára minden), aztán azt a két apróságot, amit mi szántunk neki, akkor kapta meg. Ezt egy kis séta és hintázás követte a kellemes tavaszi kora estén. Akkor éreztem, hogy nem akarom, hogy ez a nap véget érjen, mert nem tudtam még betelni vele. Milyen fura dolog ez, a hétköznapok ugyanilyenek tudnak lenni, azt valahogy mégis természetesebbnek éljük meg. De ezt a napot nagyon vártam már. Ennél nincs számunkra különlegesebb nap, mint a kislányunk születésnapja.
Sokat gondolkodtam, hogy tudnám legjobban kifejezni, mit érzek Dorka iránt, mit is jelent Ő számomra. Rájöttem, hogy tényleg nem lehet leírni. Vannak nagyon szép képek, mint pl. A legszebb csillag életünk egén meg társai, ami valóban így is van, de ez is és minden mást olyan sutának, néhol már erőltetettnek és igencsak elcsépeltnek, közhelynek érzek. Azt érzem, amit a legtöbb ANA érzi a gyereke iránt. Ezt a kimondhatatlan és megfoghatatlan, szinte már fizikai fájdalmat okozó érzést, amitől az ember úgy érzi, túlcsordul a szíve. És ez folyton csak erősödik...
Drága Kicsi Dorkám! Mivel a legjobbat akarom Neked kívánni az Életben, ezért azt kívánom, hogy légy Te is majd az ANA valakinek, hogy megismerd a legszebb érzést a világon...♥



12 megjegyzés:

  1. En nem tudom mi van velem, hogy csak bogok, vagy a szep szavaid hatottak meg...
    Lehet nem igy akartad ezt a szulinapot de ne bankodj miatta, tudom, hogy ez az elso mar sosem jon vissza, de hidd el a masodik meg vmi masmiatt lesz szinten kulonleges es majd Ti kialakitjatok hogy hogyan szeretnetek unnepelni a szuletesnapjat, amibe meg senki nem szolhat majd bele.

    VálaszTörlés
  2. Szep volt a vege... nagyon-nagyon szep ... es hatalmas igazsagot fogalmaztal meg. Legyenek ok is ANAk es erezzek at az erzest. Liz

    VálaszTörlés
  3. Isten éltessen Dorka baba! (mi már a 4. és lassan 1. szülinapozni fogunk, és a nagylányom 1. szülinapja utáni tapasztalatokból kiindulva, minden szülinap legfontosabb felvonása négyesben zajlik majd...éppen azon átélt élményekből kiindulva,amiket leírtál! :-))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Akkor nem vagyok egyedül az érzéssel ezek szerint... Köszi, hogy megosztottad velem! :)

      Törlés
  4. Kicsit én is így éreztem mint Te ezt a szülinapos dolgot, én talán azért, mert én meg többet vártam valahogy. Nem tudom, hogy úgy lehetett volna-e a több ha András itthon van vagy úgy, ha itthon van és csak 3-an vagyunk... De ezt a "Te családod, én családom" dolgot értem, és bármily furcsa és meglepő, ezen gondolkoztam tegnap, hogy miért ennyire más - merthogy érzem ezt én is.

    ... és képzeld! Ádám pont ilyen fürdőszobai játékot kapott szülinapjára! :)

    A végén egyébiránt én is meghatódtam, ez neked mostanában nagyon megy - könnyeket csalni mások szemébe. Talán azért is, mert olyan nagyon is "Ana" vagy, és ugye mi is azok vagyunk és az "Anák" között van valami különös kötelék... pontosan értik mit gondol a másik "Ana".

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tényleg? Pont ilyet kapott? :) Szerintem nagyon aranyos, Dorka nagyon szereti tekergetni a kerekeket rajta! :)
      Vannak dolgok, amiken kár bánkódni, tudjuk, hogy a "mi lett volna, ha" kezdetű mondatok értelmetlenek, de azt már tudom, hogy így többet nem, az tuti. Max., ha jóval nagyobb lesz. És igen, az "Anák" egyben biztosan egyet értenek. Mindenki tudja, mit jelent az, hogy szeretem a gyerekem. :)

      Törlés
  5. Kedves Ana, nagyon értelek! Nagyon! Össze kell már jönnünk jól kidumálni!
    Dorka csodás!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Napsugaram! Tudtam én, hogy így lesz!! És igen, tényleg nagyon össze kell jönnünk!!! :)
      Köszi a Dorka-bókot... :)

      Törlés
  6. Ez nagyon szép..... mit ne mondjak itt pityergek :)
    "Te családod, én családom" dolgot nagyon is értem és átérzem.
    Isten éltesse mégegyszer a szülinapost :) Rita

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi Ritus!
      Milyen érdekes, hogy ezt a macskakörmös gondolatot mindenki érti, nem? :D De azért valahol szörnyű és szomorú is...

      Törlés