2012. január 27., péntek

22. hét és cukorterhelés

Tegnap betöltöttük a 22. hetet. Nem írom le, hogy netes oldalak szerint mekkorának kellene lenni kb. ilyenkor a babának és mit csinál (gyakorlatilag a mosogatáson és porszívózáson kívül mindent), mert a múltkori ultrahang után felesleges. A két héttel ezelőtt mért adatait elvileg most érné még csak el, úgyhogy szerintem kb. jóval nagyobb már, mint fél kg és akár a 27 cm-t is meghaladta a hossza.
Babaszoba fronton még mindig az uniszex bútorra gyúrunk és igyekszünk majd inkább a kiegészítők és dekorációk terén hangsúlyozni Kisbóbita fiúcska vagy lányka mivoltát. Feltéve, ha megtudjuk még születése előtt. A nemének kiderítésére (és persze gyönyörködés okán is) hosszas tanakodás után bejelentkeztünk a Kyncs-be 4D-re. A február 24-ét néztük ki, addigra már 26 hetes és 1 napos lesz a Kincsünk, úgyhogy bizonyára kellően pufók arcot és idomokat villant majd nekünk, a lába közti cuccról már nem is beszélve. Jó is lett a február 24. a hölgyikének is és kiegyeztünk egy délután 5 órási időpontban. Hát mit mondjak, várjuk.
A héten még azt is sikerült végre kiderítenem, hogy területileg hova tartozom fogorvoshoz és még a rendelési idejét is elcsíptem. Kijött egy kedves asszisztens hölgy és kérdezte van-e időpontom. Mondom nincs, de csak úgyis csak egy kukkantásra jöttem, mert szerintem minden okés a fogaimmal. Erre közölte, hogy az nem úgy van ám, hogy csak úgy kukkantgatunk időpont nélkül, úgyhogy berongyolt a könyvecskéért és kinézte nekem a február 6-a, 11 órát. Se előbb, se később, épp akkor van kukkolási idő. Hát ez igazán remek... Mindegy, akkor megyek és ennyi.
Ami pedig e héten várt rám, az a cukorterhelés. Mint azt már jeleztem, B. doktor már a másfél hét múlva esedékes terhesgondozáson látni kívánja a cukros eredményemet, így a betöltött 22. hét első napját tűztem ki magamnak a vérvételre. Már a múlt hét végi bevásárláskor mondtam Ricsinek, hogy vegyünk citromot, mert el fogjuk felejteni (a cukros vízbe facsarandó kell a citrom, hogy ihatóbb legyen), de azt mondta, van még idő és nem felejtjük el. Mindenben igaza volt. Idő is volt még és eszembe is jutott. Tegnap este negyed kilenckor... Akkor már eszemben sem volt semmilyen Tesco-ba elmenni, úgyhogy egy enyhén cifra megjegyzés kíséretében megállapítottam, hogy akkor így jártam és mivel ennél már sokkal rosszabb dolgokat is túléltem, mint 2 dl cukros víz megivása, így csendben beletörődtem a sorsomba. Ma reggel 7-re kellett menni, így Ricsi negyedkor keltett. Kitámolyogtam a konyhába és először fel sem fogtam, mit látok az asztalon: egy Jana bébivíz és 5 db citrom... Édes szívem felkelt és lement még nyitásra a boltba és hozott nekem mentőcsomagot! :) Nagyon hálás voltam érte!
A cukorterhelés úgy zajlott, ahogy számítottam rá. 7 után pár perccel beszedték a kiskönyveket, majd harmadikként be is szólított a hölgy. Megkérdezte, hogy miért jöttem ilyen korán, mondtam hogy a doktorom külön kérésére, és ez már elég is volt neki. Aztán szólt, hogy igyam meg az előre odakészített cukros vizet, majd jöjjek vissza fél 10-re. Mondtam, hogy hoztam citromot és beletenném, amire rábólintott a néni. Hát, még így sem volt egyszerű... Mindenesetre sokat javított rajta a RicsiApa féle citrom. Olyan jó, hogy ilyen aranyos RicsiApánk van itthon!! :)
Az első vérvétel után hazamentem, felraktam a kanapékat a teszveszre, majd visszamentem az újabb vérvételre, aminek szerdán már meg is lesz az eredménye.
Ez is megvolt, mégsincs este!!
A végére a még tegnap reggeli 22 hetes pocakfotó:




4 megjegyzés:

  1. Én még nem is hallottam ilyet, hogy ennyire korán elküld az orvos cukorterhelésre... nekem azt mondták, hogy nem ad reális értéket a vizsgálat, ha korábban végzik el. Ahogy számolom, neked 3, de inkább 2 héttel előbb kellett menned, mint másnak.
    Hát mindegy is, a dokid biztosan tudja az okát.
    Szépen növekszik a pocakod és benne a pocaklakótok is. Már nagyon kíváncsi vagyok, milyen nemű baba bújik meg odabent ... és hogy bejön-e a tippem?! :)))
    Liz&Dorka

    VálaszTörlés
  2. Hűűű, mennyit nőtt a pocakod! :) Visszanéztem a legutóbbi képet és látványos a változás!
    A fogdokival ugyanígy jártam.... odamentem, mondtam, hogy csak aláírni jöttem, aztán mondták, hogy majd egy hét múlva időpontra!
    RicsiApa nagyon figyelmes - de ezt már múltkor is megjegyeztem! Nálad nem volt kirakva a lötty mellé citrom? Amikor én voltam - kemény egy hete :) - akkor az is volt a poharak mellett.

    Még egy... :) ... ezek az oldalak, ahol a pici súlyáról és hosszáról írnak, nem tudom miről beszélnek. Nálunk 200 grammal kevesebb és 10 centivel hosszabb érték szerepelt ezen a héten. Ezek szerint Pacusunk egy alacsony dundi kisfiú. Így már tök feleslegesnek tartom én is ezeket az általános értékeket.

    VálaszTörlés
  3. Dóri még kérdezte is,hogy nem találkoztunk e vérvételen (mi AFP-n voltunk), de ha ilyen gyorsan el tetszett hagyni a tett helyszínét :)))
    Nagyon aranyos a pocid,már én is kiváncsi vagyok Kisbóbi/Boborján nemére ;)

    VálaszTörlés
  4. Biztos, hogy minden rendben volt a cukorterhelésen! Szépen növekszik a Bóbita-lak! :)

    VálaszTörlés