2014. november 6., csütörtök

Sok

Valahogy ma délelőttre fogyott el minden erőm. Nyilván ez a hirtelen jött meleg is rátesz, amit alapon jó lenne, mert kellemes meg minden, csak fáj a fejem is az állandó talpalás és a rengeteg alvás mellé. Nem panaszkodásnak szánom, mert én vállaltam két gyereket, én vállaltam, hogy Győrben éljek. Tényleg elért engem is a gyesbetegség mostanra. Írom a Boldogblogot négy másik sorstárs-kartársnővel együtt, eddig tán segített is, de most valahogy nem tudom, tudok-e ma írni egyetlen jó dolgot is. Még ahhoz sincs kedvem, hogy elgondolkodjam azon, hogy mi a jó. Persze, kéne, meg mindig hálásnak kéne lenni sokmindenért és vagyok is az esetek többségében, de olyan mértékű fáradtság van rajtam, hogy nem hiszem, hogy ki tudom bármilyen módon is fejezni. Most úgy vagyok, hogy azért nem lépek ki az ajtón egyedül és csukom be magam mögött, mert ennél több bennem még mindig a felelősségtudat és nem lenne szívem magára hagyni a két kislányt egyedül a lakásban. És hogy megfordult-e a fejemben? Meg. Vagy ha még mindig itt vagyok, akkor nem is vagyok annyira fáradt?
Elegem van, hogy be vagyok zárva a városba, Ricsi szinte soha nem tud eljönni szabadságra, mert mindig van valami, ami miatt épp nem lehet és igen, jó dolog, ha sok munkája van egy kisvállalkozásnak épp, de az elmúlt két és fél évben, amióta itthon vagyok, 2 azaz kettő hetet jött el szabadságra (egy-egy hét bontásban), amit ő választott és nem küldték őket (de neki sokszor akkor is be kellett menni hébe-hóba), illetve egyik gyereke születésekor sem sikerült két hetet itthon lenni, de akár csak egyet is, amit csak és csak velünk tölthetett volna. Valóban egy-egy órára el tud jönni, ha szükséges (lásd bölcsis megbeszélés vagy komolyabb dokis dolgok), nem mondhatom, hogy nem. Ha azt mondom, hogy lecuccolok MOST egy hétre Kanizsára vagy akárhova, akkor az nem jó, mert majd ő elvisz minket, mert ne menjek a két gyerekkel egyedül, mert mi lesz az úton, ha bármi... Igaza van, tudom, de ezáltal kiszolgálatott leszek újra, pedig van jogsim, tán még vezetni is tudok kicsit a minimum egymillió km-el a hátam mögött és mégsem mehetek. Türelmetlen vagyok? Lehet. Sok lett, hogy minden nap csak úgy elmegy, hogy én megszüntem létezni. Reggel (jó esetben) héttől már két gyerekért talpalok folyamatosan egész nap, egészen este fél 10-ig. Aztán éjjel általában kétszer etetés, valamint Dorka 11 körül már megjelenik mellettem a szivacson és nyolcvan centin osztozom egy örökmozgó gyerekkel, roppant pihentető. Nappal általában kétszer megyünk sétálni, ha már nincs udvar meg kert, kaja, bevásárlás, mosás (nyilván nem kézzel, úgyhogy ne panaszkodjak), néhanapján takarítás és vasalás, napjában minimum háromszor komplett rendrakás, de még így is az van, hogy itthon mindig kupi van. Dorka csomót hisztizik, akaratoskodik, Bori leginkább nézelődne folyton, úgyhogy csomót nyüsszög, ha vízszintbe kerül esetleg kiságyba/járókába, úgyhogy folyton ölben, kézben lenne. Ezek mellett már nincs erőm viccesnek, tip-top-nak és szexinek sem lenni, sajnos. Ez megy szinte minden év minden hónapjának minden egyes napján. Nincs szabadság, nincs vasárnap, nincs pihenőnap, de nekem még pihenőórák is csak igen elvétve. Jó, hogy lehet viccet csinálni abból, mekkora élmény egy Dm-es bevásárlás, de egyedül nekem már az se megy, mert valamelyik gyerek velem van. Jövő héten végre elmegyÜNK fodrászhoz, azt is Dorkával, mert nagyon ráfér a frufrujára, így nyilvánvaló, hogy viszem őt is és még abban a másfél órában sem leszek egyedül. Valóban, nem is tudom, mi lenne, ha Ricsi nem lenne, mert akkor már még jobban begolyóztam volna nyilván, mert amikor hazajön, azért elvagyunk, de akkor is én is kellek. Nincs olyan segítségem, aki azt mondaná, hogy felügyel, neagyisten elviszi mindkét gyereket valahová, hogy CSAK ÚGY nézhessek ki a fejemből egy kicsit. Nem minden nap, néha. Hogy kicsit feltöltsem a lemerült akksijaimat. Biztosan határozottabbnak kéne lennem és mondanom, hogy most márpedig elmegyek ide vagy oda, itt a két gyerek, aztán mindenki oldja meg, ahogy akarja, de nem ez a típus vagyok sajnos, pedig lehet, hogy könnyebb lenne. Egy pedikűr, egy jó hátmasszázs, nem is tudom... Igazából sokat adnék két-három óra TELJES CSENDért, amiben SOHA nincs részem mostanság. Szeretnék felnőtt emberekkel értelmes dolgokról beszélgetni, de sokszor kapom azon magam, hogy a kétésfél éves gyerekemmel lelkizek. Nem tudok egy normális telefonbeszélgetés lebonyolítani az anyámmal, kivéve, ha mindenki alszik, amúgy Dorka pl. nem bírja, ha telefonálok, mert akkor sem vele foglalkozom. Ja, a boldog anyának van a boldog gyereke? Igen. Szegény kis Bori meg szegény kis Dorka... Mikor Dorottya született, akkor az elején még "csak" majdnemhogy depressziós voltam, most viszont már kicsit ideggyenge is. Folyton ugrok mindenért, a legkisebb piszlicsáré szaron is elborul az agyam és kiabálok, ráadásképpen pedig a kezem is egyre hamarabb eljár Dorka felé. Ő pedig nagyon szereti feszegetni a határokat. Mára ott tartunk, hogy elfogytam. Borit sikerült letennem aludni, Dorka viszont most is itt mászkál a szobában (délután kettőkor) és nem ment lefeküdni, de már nem is érdekel. Mondtam neki, hogy nem mehet bölcsibe így és nem találkozhat az unokatesójával se a hétvégén, de vállat rántott és azt mondta, nem baj. Hát így. Épp csak szembe nem röhögött. A kétésféléves. Annyira fásult és béna vagyok, hogy arra se veszem a fáradtságot, hogy szájon üssem. A migrénem gyógyszer ellenére szakadatlan és már kétszer sírtam is. Sajnálom a gyerekeimet, sajnálom magamat, meg hogy hagyom így eluralkodni magamon ezt az egészet, de úgy érzem, nincs segítségem. Tudom, másnak meg más a baja, még ennyi rokona sincs abban a városban, ahol lakik, bár nem mintha én bárkivel is ki lennék itt segítve nagyban, bár az is tény, hogy nem hiszem, hogy bárkit is érdekel az ittlevők közül a lelkiállapotom (tán Ricsi azért kivétel). Akit tudom, hogy érdekel, az kétszázhúsz kilométerre lakik és csak jószóval tud segíteni, de hát ugye az nem túl sok. 
Nem is tudom, minek írtam ezt, mert tényleg nem akarok panaszkodni és értelme sincs, még csak azt sem tudom elmondani, hogy könnyebb lenne ezáltal. Meg az is igaz, hogy az én problémám hol van másokéhoz képest, csak akkor is. Nagyon elkészültem az erőmmel mostanra és azt érzem, hogy addig tényleg nem lesz változás, míg valami baj nem történik. Persze, nem készülök semmi csúnyaságra, de néha már azt érzem, nem tudok úgy uralkodni magamon, ahogy kellene és ijesztő vagyok magam számára is. Nem voltam még úgy, hogy munka mellett neveltem gyereket, de egy biztos. Aki dolgozni is eljár, az már kicsit visszaáll a felnőtt társadalomba, tud kommunikálni másokkal, felnőttes dolgokról és egy teljesen más világban mozog, szinte van egy másik élete ahhoz képest, mint ami aztán délután/este otthon várja. Mártíromság? Nagyképűség? Nem gondolom. Hiszem, hogy tény: az anyaságnál, a huszonnégyórás gyereknevelésnél nincs, egyszerűen nincs nagyobb és keményebb meló a világon. Hálás vagyok a gyerekeimért, nem akarok munkanélküli lenni, de egy fél nap fizetetlen szabinak is nagyon tudnék örülni...

30 megjegyzés:

  1. Ölelés Neked! Talán olvastad a tegnapi bejegyzésem, hasonló a tiédhez.. Amúgy én is gondoltam már - nem is egyszer - hogy na most becsukom az ajtót, és viszlát. De persze nem mentem, nem lehet, nem is tenném... de tudom, hogy miről írsz. Én is egyedül itt a városban, de én mostanság már szoktam olyat, hogy tessék Tomi, itt a két tündéri gyerkőcöd, én meg elmentem egyet. Ritka, de már előfordult, és mindenki túlélte. :) Szerintem próbáld ki te is. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ó, hát most olvastam csak, amit írtál, tegnap nem jutottam még idáig sem, mert kidőltem... Nagyon hasonló a történet valóban, csak más nevekkel és kicsit idősebb gyerekekkel. Még olvasni is borzasztó, hogy őszinte legyek, és érzem a zsigereimben minden mondatodat. Annyi, hogy nálunk Bori még nem ül/áll be mellém a wc-re és nem kaparja az ajtót, ha fürdenék (micsoda luxus!!). Azt hiszem, nagyon közel van, hogy én is "elmenjek egyet", csak Bori miatt még sietnem kell vissza szoptatni...

      Törlés
  2. Igen, én is mostanság vagyok csak ilyen "laza", hogy már eszik is a fiatalúr, tehát elvileg nélkülözhet engem néhanap pár órát... (vagy 1-et, na :) )
    Az optimizmus mértéke pedig mindig az adott pillanattól függ, nekem pl. most csodák-csodája mindkét gyerekem egyszerre alszik, ilyen csak fényévente van 1x. :) A blogbejegyzésem végén pedig nagyon erőltettem a pozitív látásmódot. :)

    VálaszTörlés
  3. Szia Móni,
    az én gyerekeim között 17 hónap a korkülönbség :-D Nagyon átérzem a helyzeted. Tudom, ne mvigasztal, de hidd el, tapasztalatból monodm, ahogy telik az idő, egyre könynebb. Nálunk most 13 és 30 hónaposak, a nagyobbik a fiú, az első pár hónap überbrutál volt, nulla nagyszülői segítség, sokat dolgozó, sokat (küülföldre is ) utazó férj. Én komoylan büszke vagyok magamra, minden nagyképűség nélkül, hoyg egy (nekem) viszonylag ingerszegény lakóparkban élve, napközben kocsi nélkül (férjnél van-céges) ép ésszel túléltem eddig. A fizikális részén nekem a mozgás segített nagyon sokat, függő lettem. A legjobb stresszoldó! Most október végén elkezdtem egy sulit, imádom!! Újra használom az agyam! Az az időszak nehéz, amíg szopizik a kisebb. Nálunk 5,5 hós koráig szopizitt a kisebb kizárólag, utána hozzátáplálódott és lazább lett a napirend. Kitartás! Ha megengedhetitek magatoknak, keress egy bébiszittert, és ha csak egy órára is, de mozdulj, sportolj valamit. panaszkodni pedig ér :-D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi Andi! Ez a sport dolog nagyon mozgat engem is, tudom én is korábbról, hogy nemcsak testet edz ilyenkor az ember, hanem a lelke is jobb lesz tőle. Tudom, érzem, hogy nagyon kellene és tényleg minden tekintetben. Ezek a hosszú, téli esték tán erre is jók lesznek, hogy most már előbb be lehet gyűjteni a családot a lakásba és itthon talán jobban elbír Apa is a kettővel, fürdetésre meg "hazaszaladnék"! :) No, máris pozitív vagyok, köszi Neked a gondolatindítót!! :)

      Törlés
  4. És sokan úgy gondolják, hogy mi csak otthon lógatjuk a lábunkat a gyerekekkel...hmmm. Tudom miről beszélsz...De lesz ez jobb is fel a fejjel :)

    VálaszTörlés
  5. Jaj, de értelek. Sokra nem mész vele tudom... Tegnap este ezt írtam fél hétkor férjemnek telefonon: "nem tudom mikor érsz haza, de én abban a pillanatban lépek ki az ajtón és megyek el futni minimum egy órára" Így is lett. Túlélték. A mantrám: Holnap már könnyebb lesz. Sokszor utólag bebizonyosodik hogy ez nem igaz, de nem baj, utána holnap majd könnyebb lesz tényleg! vagy utána... De akkor már biztos..!

    VálaszTörlés
  6. Úristen Móni szívemből szóltál!
    Dettó így érzek,annyi hogy éjszaka alszunk rendesen.de cserébe itt a fotózás.A gyerekere míg fotózok vigyáz valaki,de a retust már mellettük kell megoldanom.
    Havonta 1szer kb vigyáz a srácokra kb 2 órára a mama és akkor mi elmegyünk vásárolni,nélkülük,meg nézelődni,turizni.na ez a luxusélet :)
    Nekem nyáron volt egy pár hetes ilyen gigamélypontom,hogy elmegyek és nem érdekel semmi.de hát csak imádom őket na... :) Bízom benne idővel könnyebb lesz és néha jut egy kis lelépési lehetőség...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ó, hát azt hittem, nálatok azért több segítség van.. Bár ugye nem tudlak olvasni Titeket, nem tudom, írsz-e, de igen, van ez a mélypontos dolog.. Mára jobban vagyok, igyekszem másként tenni és látni a dolgaimat.

      Törlés
    2. Hogyhogy nem,kidobott?Küldjek új meghívót?

      Törlés
    3. Azt Megköszönném, az "újhoz" nekem nem is volt, vagy legalábbis nagyon régen nem tudok belépni hozzád. Köszi Kriszti!! darvasmoni@gmail.com

      Törlés
  7. :((((((((

    Nagyon átérzem amiről írsz, bár nulla számú rokonnal is úgy érzem, hogy talán nekem egy fokkal könnyebb a viszonylag nyugodtabb éjszakákkal és hogy András többször tud 1-2 nap szabit kivenni. Egyre inkább úgy érzem a mozgás lehet az átmeneti megoldás.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, az nagyon jó lenne, bár Ricsi a futást nem igazán pártolja, merthogy sötétben egyedül valaki beránt a susnyásba, aztán kampeca..meg az izületek, de majd kitalálom, mi lenne a legjobb.. :)

      Törlés
  8. Hát,ha Ricsit érdekli,akkor tessék már ellenni 1-2 órát a saját gyerekeivel...
    Helyi anyukák,fórumok? nekünk van egy elég kellemes, multkor is velük ruccantam ki este 9-24-ig kb.

    Amúgy sajnos meg vagyok róla győzve hogy munka mellett ez iszonyatosan kőkeményen rettenetes lesz, mert semmire sem lesz érdemi idő és energia.
    Én csak az itthoni maszekot csinálom igaz most az majdnem egy főállás, de kemény... és ott megy csak el majd igazán az idő,a kedv,a napok.
    Mindezt irom úgy hogy tudom nekem egy szar munkahelyem volt és biztos lesz is, plusz ha belegondolok az x gyerek hányszor lesz beteg...eleve a reggeli menetrendet nem tudom elképzelni...hathatós segitség nélkül..
    Mire beérnénk a munkahelyünkre egy hajszálunk nem lenne...hmm?

    :(( Ölellek.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Csak most érek ide a válasszal, de tudod már, hogy azóta nem olyan fekete a fekete sem. Igen, mire beérsz a munkába, addigra egyszer már meghaltál az idegtől, de lássuk be, ott szinte ki tudod magad pihenni, ahhoz képest, ami otthon volt addig, nem? :D

      Törlés
    2. Ezt ala tudom tamasztani hogy de...kipihened magad...aztan fullra lefaradsz agyilag es mire a gyerekert mesz mar semmi masra nem vagysz csak nyugira, nah az nincs:)

      Törlés
  9. Móni, azén napomat írtad le és gondolataimat! Tegnap ELALUDTAM úgy, hogy ébren volt mindkét gyerekem és egyedül voltam velük,ez cserbenhagyás, de ha nem ez, akkor hánytam volna a migréntől detto, szerencsére nem lett semmi bajuk, meg ugye hasonlóképpen senkit nem érdekel, ha a halálomon vagyok, csak Mikit...Nagyon szar ez, SENKIT nem tudtam volna áthívni, felhívni,hogy segítsen, ennyit a családról.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ez elég ijesztő tud lenni,hogy luxus lenne betegnek lenni,rosszul lenni a gyerekek mellett mert mi lesz akkor. Ráadásul az ember totál ingerült,ha beteg..
      Én multkor a kanapén ülve szoptatás közben aludtam egyet úgy hogy a fiúk mögöttem pörögtek.Még csak a hátam se volt kitámasztva hozzá. :P

      Mi van a közeli barátnőkkel? Ők se riaszthatóak?

      Törlés
    2. Igen, tán tavaly volt az a borzalmas sztori Ausztráliában, ami - nem túlzás - hetente egyszer legalább eszembe jut. Az anyuka nem kért segítséget, egyedül volt otthon a két kicsivel (tán 2 éves meg 10 hós vagy mi), gyerekek a fürdőkádban, anya kiment valamiért, aztán elájult és 10 óra múlva tért magához. Késő volt, nagyon késő :((((((

      Törlés
  10. Nem tudok okosat írni. Sajnos jönnek a hosszú, sötét téli napok, ilyenkor minden rosszabbnak tűnik. Jó ötlet a mozgás, de én pl. nem voltam képes arra sem, kedvem sem volt hozzá, erőm sem, főleg nem otthon. Ha mozognál, csak eljárósnak van értelme. Esetleg rokont elhívni pár napra? Engem egyik nővérem karolt fel, heti egy napot jött, amúgy nekem sem volt senki segítségem. De olyankor volt kihez szólnom legalább, és más cipelte a kisebb fenekét...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ó persze, mindenképpen eljárós sport, szerintem is csak annak van értelme, itthon nincs is nagyon lehetőség az ugribugrira. Rokon? Az a baj, hogy túl messze vagyunk anyuéktól, a helyünk pedig a legkevesebb, hogy elszállásoljunk bárkit, meg mindenki dolgozik :((

      Törlés
  11. Én se tudok semmi okosat írni, csak azt, hogy nagyon sajnálom, hogy most ilyen nehéz neked, hogy nincs semmi segítséged. El se tudom képzelni, h milyen lehet, de az tuti, hogy a helyedben én is megőrülné, ha semmi esélyem nem lenne kikapcsolódni. Sajnálom, hogy olyan messze van anyud is, tesód is. Tényleg Apabótit meg kéne fűznöd, hogy ne féltsen ennyire, hagy menjél gyakrabban haza anyukádékhoz feltöltődni. Csak annyit tudok mondani, hogy kitartás!!! Puszik

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. köszi Évi, tényleg nem könnyű, meg Apát is értem, nyilván még egy atombiztos autóval is lehetnek gondok, az általam használt pedig nem igazán nevezhető annak.. meg hát Bori is elég síróska a bezárt ülésben, szóval nem könnyű ez sem, de majd alakul minden! :)

      Törlés
  12. Hát,csatlakozom, én sem tudok semmi okosat írni, csak azt, hogy megértelek, nagyon is, pedig nekem van segítségem. Januártól pedig újra dolgozó nő lesz belőlem, meglátjuk. Viszont a migrénes fejfájásodra lehet, hogy tudok "okosat" írni. A húgom nagyon erős migrénes, iszonyat fejfájásai vannak, mióta szültem, nekem is tud fájni, nagyon. Nem értettem az összefüggést, hogy miért pont azóta fáj csak, előtte soha, kivétel, ha beteg voltam, de kb. egy hónapja "megvilágosodtam". A tesóm, miután már bejárta "tolnátbaranyát", dokikat, MRI-t, homeos dokit, elment egy biorezonancia vizsgálatra, ami nagyon sok mindent kimutatott neki, olyasmiket is, ami csak ő tudhatott, lelki eredetű dolgokat és olyat is, ami vérből is megállapítható, pl. hogy magasabb a koleszterinje. Na, ez a doki azt mondta neki, hogy sejtszinten!!! hiányzik a magnézium a szervezetéből és azért fáj ennyit a feje. Mire nekem is beötlött, hogy basszus, a terhesség egy erős magnézium-hiányos állapotot hoz létre és nem biztos, hogy ez a szint visszaáll. Nem beszélve ugye a stresszről, az étkezésről, stb. Szóval ez a doki, a Schlüsser sót ajánlotta, magnéziumot természetesen és a következőképpen kellett a tesómnak szedni e. (én is így szedtem be). 4 napig kell napi 5*3-at, utána két hétig 3*1-et. És nem hiszed el, de JÓÓÓÓÓ! Ez bő egy hónapja volt, azóta jó pár front volt és mind a ketten egyszer éreztük meg, viszont így én csinálok még egy kúrát, mert ezek szerint még mindig nincs rendben. Valamint szedem a Béres magnéziumot (is) pár napja. Ha lesz lelkierőd, olvass utána a magnézium-hiány tüneteinek, nagyon érdekes. Szerintem egy próbát megér a Schlüsser só. És hát persze kitartás neked!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon köszi Zsu, valóban észrevehető (pontosabban ezt is anyukám vette észre a távolból, hogy többször mondom), hogy gyakrabban fáj a fejem. Ebből a Schüssler sóból nincs több fajta is? Meg gondolom a magnéziumból érdemes az 500mg-osat, nem a Magne B6-ot, ami ugye elég kevéske..Nagyon köszi az ötletet!!

      Törlés
  13. Nem akarlak elkeseríteni, de én anno 5,5 év otthonlét után mentem vissza 3 db gyerek mellől, a legnagyobb 5,5 éves volt, a középső 3,5 a kicsi meg 2 múlt. Hát irtózatosan szar volt!!! 3 hónap után 43 kiló lettem és benyeltem egy kétoldali tüdőgyulladást a leterheltség miatt. Valaki mindig beteg volt, a munkáim határidősek, táppénz kizárva, segítség nincsen, a férj is igen elfoglalt, bébiszittereket fizettem, de néha már ők is lebetegedtek. Egyszer akartam otthon maradni, amikor a középső 39 fokos lázas volt, és nem engedték, mert vidéki nagyon fontos tárgyalásra kellett menni. Amikor nekem el kellett hagynom a várost, akkor valaki tuti lebetegedett.
    Amíg itthon voltam a gyerekekkel, addig egy nyugodt, békés mederben zajlott az életünk, az oviba 8.45-re mentünk és 3-ra értük mentem, a kicsivel meg csavarogtunk sokat, jókat főztem neki, amíg aludt délután megcsináltam a házi munkát. Igazából pont az utolsó 1,5 évben már egyáltalán nem vágytam vissza. Nekem is a mélypont a második gyerek születése után pár hónappal volt.
    Most megint itthon vagyok, és most persze kicsit más a helyet, mert a két legnagyobb már iskolás, tehát időre kell menni és sokkal több a kötöttségünk, de azért mégis a házimunka jó részét meg lehet csinálni napközben, sokat vagyok a levegőn, sokat mozgok. És sokkal több a rutinom.:-) Nem vágyom vissza kicsit sem. Még pár hónapom van itthon....
    Jobb lesz, hidd el. Most úgy érzed nehéz, de pillanatokon belül elrepül ez az időszak és jönnek a kötöttségek, meg az a fura érzés, hogy nem tudod mi van a gyerekeddel egész nap. Hogy idegen (nem mindig kívánatos) hatások érik, hogy közel sem eszik olyan kajákat, amiket te adnál neki, nem annyit van levegőn stb.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon köszi, hogy írtál Kicsinap! Valóban nagy igazság, hogy minden embernek a saját gondja a legnagyobb, de nagyon-nagyon elgondolkodtató, amit írtál és nagyon sok igazság van benne. Amúgy is másképp látok már sokmindent, de az írásod után végképp. Nekem most nincs még meg, hogy mit fogok csinálni, ha Bori két éves lesz, de csak imádkozni tudok, hogy viszonylag jó és emberséges munkahelyet fogjak ki. Nagyon sajnálom ami Veled/Veletek történt, minden tekintetben...És igen, már ma is érdekes volt, hogy nem tudok mindent a kislányom délelőtti egy órájáról, mert az Ő elmesélése azért nem tökéletes...

      Törlés
    2. KÖszi....
      Az igazsághoz persze az is hozzátartozik, hogy egy idő után azért hozzászoktunk a dolgokhoz, és kialakult valami új meder, de a háztartás az eléggé úszott. A munkát magát szerettem, ugyan oda mentem vissza, ahol a gyerekek előtt dolgoztam. De heti 40 óra a három kicsi gyerek mellett durva volt.
      Igazából az megfontolandó, hogy olyan élet, mint a gyerekek előtt már sosem lesz. Amikor én dolgoztam, akkor nagyon arra koncentráltam, nem akartam senkivel beszélgetni, teázgatni (nem kávézom), mert tudtam, hogy menni kell majd a gyerekekért, a munkát meg le kell adni időben és lesznek majd megint betegek is. Na meg luxusnak is éreztem volna, hogy három gyerekem intézményben én meg dumálgatok...Különösen a bölcsist sajnáltam, mert bár sosem sírt és jól elvolt azért mégis megviselte ez az egész (pl. éjjel-nappal szobatiszta volt amikor bölcsis lett és a bölcsi után újra pelenkázni kellett éjszakára).
      Oh, nekem a 6,5 éves sem mesél, mert neki olyanja van és kész.-) Aztán néha rájön, zömmel este, a fürdésnél és akkor egész sok mindent megoszt. De néha meg nem.

      Amit mi szoktunk amúgy a férjemmel csinálni, hogy egymásnak csinálunk "szabadságot". Ő elviszi pl. az összes gyereket sétálni, vagy boltba, vagy én elviszem az összeset játszótérre vagy ilyen, és akkor egyikünk kap egy kis gyerek nélküli, csöndes időt. Nekem komolyan már az is kikapcsolódás, ha valami házimunkát, egyedül, csöndben, vagy hangoskönyvet hallgatva csinálhatok.:-)
      Egyedül az alvást nem tudom megoldani, a férjem nem ébred fel semmire, így 10 éve nem tudtam magamat kicsit kialudni (a gyerekeim mind korán kelők, a kicsi is 5 és 6 között kel). Na de majd egyszer. Amikor a harmadik volt 4 körül, akkor már egész jól elvoltak, reggel felkeltek, felöltöztek maguk (jó a harmadik néha a zoknival nem boldogult), játszottak és meg volt bezsélve, hogy harangszóig nem zavarnak minket (7 óra). Szóval egyszer eljön a mennyország.:-)

      De persze azért van olyan is, akinek bejött a dolgozós élet, bár azok jobbára sok segítséggel vagy egy gyerekkel rendelkeztek (nem voltak betegesek az enyémek sem, csak ugye egy 3 napos betegség három gyereknél már 9 nap...). A legdurvább nekem egy óvó néni ismerős volt, aki mondta ,hogy alig várta, hogy a gyerek 2 éves legyen és mehessen vissza dolgozni. Na ezt totál nem értettem.:-))))

      A csajok meg összenőnek majd, nálunk is annyira jókat játszanak együtt, teljesen lefoglalják egymást.

      Törlés