2014. november 27., csütörtök

4 hós tanácsadás

Volt vacillálás oltás ügyben, de mint utóbb kiderült, csak részemről. Ma volt aktuális a Kiskisasszony négyhós oltása, ámde a múlt hét eleji náthája azóta is fennáll.
Immáron 10. napja szívom Borcsi orrát. Azt nem mondom, hogy mindhiába, mert folyton jön neki belőle, nem kevés cucc. Négy napja már Sinupretet is kap, Nasivint pedig már az elejétől, azt csak esténként egy-egy cseppet az orrlyukaiba, hogy éjszaka ne legyen gondja. És bár láza egyszer sem volt, nem voltam nyugodt, hogy még mindig itt tartunk, hogy sehol, a gyerek már berzenkedni kezd, ha meghallja a porszívó hangját. Enni tud simán és lehet, hogy egy laikus, ha közel menne hozzá, azt mondaná, semmi baja, de én már az idő múlásával is sejtem, ha nem is hallható, hogy megint teltek az orrjáratai és sosem hibázom el, nem is tudom, honnan jön neki ez a sok fehér cucc.
Vallottam én mindezidáig, hogy beteg gyereket nem oltatunk, így aztán úgy okoskodtam, hogy ma reggel elviszem rendelésre a csajokat (a keddi két órányi bölcsi után Dorka tegnap délutánra újra orrfolyós lett, ehh, szia bölcsi), aztán ott majd elmondja a doktornő, van-e bármi teendő, csináljak-e mást és másként vagy bármi, ami előrébb visz minket. Reggel nyolckor ott voltam a két gyerekkel. Meg rajtunk kívül még 10 másik gyerek is, kettő a fertőzős előtérben. Így úgy döntöttem, hogy a "kis" bajunkkal inkább hazacibálom őket és felhívom a védőnőt, adjon tanácsot. Azt mondta, hogy menjünk tanácsadásra 10 után nyugodtan, mert szerinte nem lesz gond.
Biztonság kedvéért a vége felé, háromnegyed 12-kor vittem a lányokat, nem szerettem volna, ha bárki miattuk betegszik meg, bár Bori tuti nem fertőző. Aztán annyian voltak még akkor is, meg mikor bekerültünk, látszott, hogy a doktornő már nagyon nem az a "most kezdtem a műszakot, friss vagyok" hangulatban van, elhiszem, hogy sok. De nekem meg a két kölkem a legfontosabb, meg persze mindenki másnak is. Szóval megnézte Borit és közölte, hogy ennek a gyereknek szinte semmi baja (az lehet), nem mondott semmit az orrspray-re se, meg az egyebekre se, sőt, mikor közölte, hogy akkor milyen oltásokat ad most, megkérdeztem, hogy így is kaphatja-e, mire azt mondta, hogy simán, mert nem lázas, meg nem is igazán beteg. Persze, mondhatnám, hogy lelke rajta, meg majd számonkérem, ha mégse volt jó döntés, de pont nem az lesz akkor érdekes. A lényeg, hogy most muszáj hinnem neki és mivel valóban jópár (tíz)éve praktizál, bíznom kell abban, hogy felelősen döntött. Megkapta hát a kislány a Rota ismétlőjét, a pneumococcust és a dipertét is, első szurit észre se vette, másodikat már eléggé, de odakint már öltözéskor mosolygott. Nyilván hosszmérés nem volt (időhiány), ámde súlymérés igen, 6580g. 420g gyarapodás egy hónap alatt, épphogy megüti a szintet. Tény, hogy két napja kilenc körül elaludt, majd ébredt fél3 ill. fél4-kor és legközelebb fél 7-kor evett, de napközben eszik szépen majdhogynem háromóránként. Tény, hogy Ő Dorkával ellentétben kakil is rendszeresen, míg a nővére hetente tette csak és minden kortyot hasznosított vagy mittudoménmár. Asszem tán úgy van, hogy illendő a gyermeknek féléves korára megduplázni a születéskori súlyát és ha így van, akkor az még simán lehet, ha ez lesz a továbbiakban is a tendencia, mert havi négyszáz grammokkal még kicsit több is lenne, mint a dupla két hónap múlva. Amúgy olyan kis jó húsban van, nem győzöm puszilgatni a kis hurkáit, szerintem nagyon jól néz ki és most már hiszem, hogy épp annyit gyarapszik, amennyi számára szükséges. Jókedvű, kiegyensúlyozott, ügyesen szopó, nemrossz alvó kislány, bízom Benne meg a természetben.
Amúgy mondtam a doktornőnek, hogy adtam már a napokban 10-10 csepp Cebion cseppet is Borinak, ha már így betegecske, mert az (mármint a nagydózisú C vitamin) engem is helyre szokott rakni és azért a 10 csepp Cebion igencsak nem nagy dózis. Erre azt mondta, hogy az rengeteg... Meg hogy kezdjem el adni neki már a gyümölcsöket ennyi idősen. Mondtam, hogy még csak szopik, nem kapott eddig semmit, erre azt mondta, hogy akkor is, ilyenkor már lehet. Jó. Khmmm.......Ekkor jutott eszembe, hogy Dorka ilyentáji korában voltak kisebb gondjaim, hogy nem feltétlenül egyezett a doktornővel az elképzelésünk táplálkozási területen. Maradjunk annyiban, hogy akkor jobban a lelkemre vettem...
Szóval Bori orrát szívom továbbra is (ebbe a jó buliba Dorka is újra becsatlakozott kicsit ugye..), remélem, már nemsokáig, mert gyanítom, hamarosan be fog figyelni nálunk egy új porszívó is...

(Amúgy nem tudom, mi lett volna, ha bedobom azt az infót, hogy tegnap délután, mikor Dorka úgy kelt, hogy "Anya, megint bacilusok vannak az orromban", eldurrant az agyam, fogtam egy 500mg-os Cetebét, szétkaptam a kapszulát és a benne levő apró szemcséket betoltam Dorkába, amit ma reggel újra megismételtem... Nemtom, lehet-e összefüggés, de eddig kétszer szívtunk orrot az elmúlt 24 órában és mind éjjel, mind a mai délutáni alvás enyhe szuszogással zajlott, orrdugulás, orrfolyás, horkolás, fuldoklás nélkül..Hiszem, hogy Szent-Györgyi Albert a maga napi 8-9ezer mg C vitaminjával tudott valamit. Jómagam három nap alatt teljesen rendbe jöttem, miután napi kettőezer mg-ot szedtem be.Így. Ami nem kell, azt meg kipisiljük, nemde?)

13 megjegyzés:

  1. Teljesen egyetértek mindenben, C vitamin, hozzátáplálás... ;)

    VálaszTörlés
  2. Az én kétévesem 500 mg-os rágó tabis C vitamint kap, imádja :-) !

    VálaszTörlés
  3. Én vitamin párti vagyok! Zsófi 1hós kora óta kapja a cebiont, szerintem add bátran! Ő most 10kg, napi 40cseppet kap, doki azt mondta nyugottan mehet ennyi, ebben a téli időszakban! Januárban kezdjük a bölcsit, tervezem, hogy emelni fogok kicsit a mennyiségen! Mellé még napi szinten multivitamint is adok! Hozzáteszem nagyon sok gyümölcsöt eszik, de nem hiszek a gyümölcsök megfelelő vitamintartalmában! Próbáld ki esetleg a hagymateát betegség esetén, nálunk nagyon bevált!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, én is azt hiszem, hogy akkor, amikor ennyi terhelésnek van kitéve egy ilyen kis szervezet, nem lehet (még felnőttnek se szerintem) annyi gyümölcsöt és zöldséget megenni, ami valódi védelmet nyújtana. Fontosak, ez tény, de hogy nincs bennük ehhez elegendő vitamin, az is biztos. Sajnos, nem sajnos, kellenek a kiegészítések és nagy dózisban.

      Törlés
  4. Ezt a Miki is nyomatja hogy többezret bevesz ha beteg és állítja faca dolog.

    VálaszTörlés
  5. Hjujj, C vitaminban nem vagyok ennyire expert, de Lily 10 cseppet kap, ez van a dobozon. Cetebe meg ugyan van otthon de erre még nem gondoltam. mindenesetre sajnos en azt nem latom, hogy csak a C vitamintól gyúgyulna. Ha Lily beteg akkor én van hogy 30szor szívom ki az orrát vagy még többször és nem , nem túlzok...A mi porszívónk olyan büdös hogy hánynék tőle...leginkább orrszívóként funkcionál nálunk mintsem pőorszívóként, mert az heti 1...szóval nálunk egy gégecső csere esedékes.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Persze, valószínűleg csak c vitamintól lehet, hogy nem lehet meggyógyulni, de hatalmas dózissal biztosan nagyot lehet lendíteni a dolgokon. Én legalábbis ezt tapasztaltam és Dorka is kapott most ebből ízelítőt. Porszívószag...ne is mondd...:(

      Törlés
  6. Nekünk mindig azt mondta a dr. nő, hogy ne szívjam folyton ha nincs sárga vagy zöld takony (bocsi) mert csak folyamatosan termelődik tőle... :/ Én is 10 cseppet adtam c vitaminból nekik mivel az állt a dobozon...Érdekes, hogy orvos és orvos között mekkora különbség van...Bár az utóbbi időben jártam így a fiammal, hogy három orvos ugyanarra a problémára tök mást mondott...na bumm :/ Jobbulást a prüntyőkéidnek! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ezt az újratermelődős dolgot nem is hallottam még, én is (ahogy Petra is) a minél több orrszívás pártján álltam és állok. Ez olyan, mintha nem fújnám ki az orromat, csak ha színes a cucc, mert akkor még több lesz. Aztán lehet, hogy így van, csak én ehhez tudom hasonlítani. Vagy mégsem így van? Nem tudom én már... Nagyon köszönöm Orsy, szerencsére most már jól vannak a lányok!!!! :)

      Törlés
  7. Mondjuk az is igaz, hogy mi tavaly orvost váltottunk...és milyen jól tettük :)

    VálaszTörlés