2012. november 21., szerda

7, azaz hét hónapos

Dorottya hét hónapos. Hihhhetetlen. Most sütöttem neki (Apának) a mini barackos tortát a hathónapos szülinapjára...

Méretei: szerintem 68 cm és 7750g. Mert mi ennyit mértünk, holnap majd tanácsadáson úgyis más adatok lesznek. 

Ismertetőjegyei: okos, ügyes és szép.

Eszik:
  • reggel szopis anyatejet
  • délelőtt (11 körül ) gyümölcs (már evett almát, körtét, szilvát, barackot, banánt. Minden bejövős), utána szopi
  • délben (kettő körül) főzelék (már evett krumplit, répát, sütőtököt, cukkinit és csirkemellet, ebből a cukkinit kipökte...), utána szopizik
  • délután öt körül szopis anyatejet
  • este nyolckor szopis anyatejet
  • éjjel 4-5-6 órakor (mikó hogy) szopis anyatejet
Napirend:
  • reggel nyolc körül kel, majd játék és torna
  • 10-fél 11 körül szundi. Ennek mértéke vagy 20 perc vagy másfél óra. Nem tudom, mikor mit dob a gép. (Amúgy húgommal épp beszéltük, hogy ezek a gyerekek ezt tudják. Vagy 20 percet alszanak, vagy másfél órát, vagy ezek egész számú többszöröseit. Ez ilyen. Népi megfigyelés.)
  • 11- fél 12 körül tízórai, majd séta egy-fél kettőig. Séta közben 20 perc bólintás
  • Kettő körül ebéd, majd lájtos játék és torna
  • 15-17 óra között szundi
  • 17 óra körül uzsonna, majd játék és torna ezerrel
  • 18.50 körül 20 perc szundi (opcionális, már sokszor elmarad)
  • 19.30 fürdés
  • 20 óra vacsora és alvás hajnalig
Fenti tevékenységek természetesen módosulást szenvednek egy-egy tanácsadás, Kerekítő, Gézengúz-torna, bandázás esetén, illetve ez is olyan, mint a szépség: múlandó. Jelenleg most ez van, aztán majd biztos változik hamarosan újra és akkor én is úgy alakulok, ahogy a lánykának jó. Amúgy a változtatás jogát naponta fenntartja. A délelőttök szoktak kicsit ide-oda csúszni attól függően, hogy épp mikor kel (volt már fél 7 is, de fél 10 is, persze ezek szélsőségek), de a délutánok már szinte állandóak.

Tud már:
  • egy és két kézzel minden után nyúlni
  • tárgyakat egyik kezéből másikba átrakni, azokat forgatni
  • hátról hasra fordulni (párszor csinálta még csak meg csont nélkül, de nagyon ügyes)
  • hasról hátra fordulni (egy tökéletes gyakorlatot mutatott be ebből eddig, de aszonták, hogy akkor már tudja)
  • szépen tartani magát ölben
  • sokat és hosszan hason lenni és közben karjaival kinyomni magát
  • folyton folyvást mosolyogni és közben az orrát felhúzni, amit imádok
  • gurgulázva kacagni
  • arcáról kendőt lehúzni és utána vigyorogni, mikor mondjuk, hogy kukuccccccs
  • labdán hason és háton egyensúlyozni
  • hason fekve tolatni
  • segítséggel ücsörögni (persze egy kicsit azért imbolyog, mert még nem elég erősek a kis hátizmai)
  • gyümölcsöt, főzeléket és husit enni ügyesen, tisztán és ipari mennyiségben (de nem hagyom, mert még szopiznia is kell)
  • Anyát a nap bármely percében megríkatni csak a puszta létével, bájával, huncut vigyorával és mesebeli szépségével

Szereti, ha:
  • Apa kezeit és lábacskáit összefogva a hátán görgeti jobbra-balra
  • az ölembe veszem és hangosan cuppanó puszit adok neki
  • Apa megérkezik a munkából
  • közelítek felé, ha már nem látott pl. 10 perce
  • a Cickom-cickom vagy a Hopp Juliska kezdetű dalocskákat meghallja
  • megpuszilgatjuk a talpát
  • meglátja a "másik babát" a tükörben
  • Apa és Anya körülötte van és játszanak vele
  • az Apától kapott Tigris közelít felé és beszél hozzá (gy.k. én beszélek)
  • ENNI KAP
Majd még kiegészítem a listákat, ha valami eszembe jut, csak hogy nyoma legyen.
Sosem szerettem senkit ennyire a világon, mint Őt. És ez így van már hét hónapja...









17 megjegyzés:

  1. Válaszok
    1. és persze jutott ám még eszembe, miket tud, úgyhogy még szebb lesz, ha kiegészítem! :)

      Törlés
  2. Tényleg csalás, most volt csak félszülinapos! Tegnapelőtt, konkrétan!
    A hálás gyerek örökzöld után ez az ENNI KAP is dobogós. Gyivis dolgozókra azért vigyázz ezek után :)

    (Szóellenőrzőt nem szeretnéd-e kikapcsolni, megkímélvén ezáltal az agysejtjeimnek a pusztulását? Úgy is jó, hogy ha csak nekem kapcsolod ki :) biztos van aki erre gerjed :) )

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A két dolog szorosan összefügg (mármint a hálás gyerek és az enni kapás). Azért kap enni, mert olyan kis hálás. És/Vagy fordítva. Ez amolyan öngerjesztő folyamat, nem is tudom, melyik volt előbb... :)

      Törlés
  3. Ki van kapcsolva??? Juhúúúúú!

    VálaszTörlés
  4. Akkor most írok sok kommentet :)

    VálaszTörlés
  5. És gondolatolvasó is teccik lenni? :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. De az ám, úgyhogy tessen vigyázni!!! Tényleg tegnapelőtt vagy mikor néztem meg, hogy vajon az enyém ki van kapcsolva? Aztán mikor láttam, hogy nincs, el voltam hűlve. Csoda, hogy egyáltalán volt kedve bárkinek is bármilyen gondolatot intézni hozzám... Szóval nagggyon egy rugóra jár az agyunk, vagyis egymásra vagyunk hangolódva! Szinte rokonagyunk van (szerintem nincs ilyen szó, de most már van)

      Törlés
  6. (Nyugodtan töröld, nem akartam szétoffolni a boldog 7 hós bejegyzést. :) )

    VálaszTörlés
  7. Édes, okos, ügyes Dorottya ... és nagyon szépséges!

    VálaszTörlés
  8. Ugyes lanykad van nagyon:) A napirendetek pedig nagyon hasonlit a mienkhez ugyhogy ha nem haragszol en orulok ennek, mert eddig ugy gondoltam hogy 14kor ebedelni az milyen gaz, hogy vmit kene ezzel csinalni, de most egesz megnyugdtam. Koszi:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szerintem ez nem gáz. Az lenne gáz, ha nem kapna ebédet.. :D Én a lényeget a sorrendiségben és a kiszámíthatóságban igyekszem hangsúlyozni számára, persze az ötórai kaját már én sem hívnám ebédnek. De lehet, hogy egy-egy "szükség törvényt bont" helyzet így is ki fog alakulni. Étteremben is fél háromig van menü, úgyhogy minden okés Petra!! :D :D

      Törlés
    2. Miota latom, hogy mas gyerek is el es virul ugyis ha 14kor kap edebet teljesen lenyugodtam es nem kattogok ezen:) Mondjuk azert kivancsi vagyok mikor fog kialakulni ugy igazan ez a dolog...
      Ez a vege meg nagyon tetszett es teljesen igazad van:D

      Törlés
    3. Ezen ne rágd magad Petra! Azt már nem is merem mondani, hogy ma pl. Dorka háromnegyed egykor kapott gyümit az új keksszel, mert szimplán így jött ki. Négykor meg főzeléket. Ő is és én is élünk még. :)

      Törlés