2012. november 24., szombat

Új táplálékok, glutén bevezetése

Tegnap volt a védőnő. Azon túl, hogy kitárgyaltuk, Dorka milyen ügyesen fordul már meg, elmondta, hogy átlépve a 7. hónap küszöbét már irtó sok új dolgot fel lehet venni a lányka étlapjára. Annyi mindent mondott, hogy kértem, inkább azt mondja, mit nem lehet, az egyszerűbbnek tűnik...
Ennek jegyében tegnap és ma már cukorborsófőzeléket ebédelt a kishölgyem (igazából ezt már eddig is lehetett volna, de ezt mindenképpen ki akartam már próbálni), nagyon bejött neki. Itt most csaltam egy kicsit, mert magamhoz képest galád módra bébiételt adtam neki. Úgy gondoltam, ha ízlik neki, akkor oké és bármikor szíves örömes paszírozom neki jobbra-balra a borsót, ha kell egyesével, körömmel, de ha szembeköp vele, akkor inkább nem bajlódom... Lehet, hogy kényelmesnek tűnik a gondolatmenés, de tényleg nem a lustaság, hanem a praktikum vezérelt. A lényeg, hogy fogok én még borsót izélgetni neki, mert nagyon fincsinek találta, ma már 100 ml-t is hagytam, hogy benyomjon. Új dolog, hogy délután majd behozzuk a gyümölcsjoghurtot (natúr Danone Activia sk. gyümimaszatolással), tejpépet egyenlőre még nem látom szükségesnek. Aztán jöhetnek majd az új főzibetétek is, pl. sajt, túró és min. 12 perces tojássárgája. Ezen kívül paradicsom, brokkoli, karfiol meg még egy csomó minden. Aztán meg most már a vitaminok jobb felszívódása érdekében zsiradékot is bevezetünk (minike étolaj illetve vaj). Mindenképpen törekszem majd a változatosságra.
Aztán ami még fontos lépcsőfok, az a glutén bevezetése, mert az eddig elmaradt (és őszintén szólva, kicsit úgy tűnt, hogy ha nem említem meg a védőnéninek, lehet, hogy elfelejti mondani...). Szóval abban maradtunk hogy a tízórai gyümölcsbe rejtek majd jól lereszelt kekszet elsőre. Mondtam, hogy háztartási kekszet és babapiskótát nem fogok, erre mondta a babakekszet és hogy állítólag a Mülleres jó. Hát nem jutottam el a Müllerbe... De nem bánom, már nem is fontos. A belvárosi bioboltban vettem bio zablisztet és egy recept alapján elkészítettem Dorkanyuszi első gluténtartalmú ételét, az Ő saját babakekszét. Ez nem tartalmaz mást, mint (egyenlőre) fehér és zabliszt keverékét 1/3-2/3-ad arányban, két almát és két ek. étolajat meg egy pici vizet. Kikevertem, megsütöttem, és íme:


Legközelebb már lesz itthon teljeskiőrlésű liszt is és akkor azt keverem a zabliszttel. Nincs benne semmi adalék, cukor, E betű, csak a natúr valója. Nagyon törekszem arra, hogy ne tömjük a gyereket semmi olyannal, ami nem jó. Persze egy idő után elkerülhetetlen lesz, hogy kevésbé egészséges dolgok kerülnek majd elé, de nem itthon és általunk. Szóval ez. Büszke vagyok rám, nem szép, de hasznos keksz lett ez.


8 megjegyzés:

  1. Nagyon ügyes vagy! Én Fosfovitet adtam neki, de nem olyan rossz ötlet ez a sütött keksz! :)
    Dorka is nagyon ügyes!

    VálaszTörlés
  2. Bocsika,hogy belekotyogok de annó mikor én is elkezdtem a joghurt adását akkor mindenhol azt olvastam,hogy az aktíviát nem ajánlják 2 éves kor alatt.A honlapjukon is írják,hogy 1 éves kor alatt nem ajánlják.Persze ettől még nem feltétlenül lesz baja tőle.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Fűűűűűűha, köszi, hogy "belekotyogtál"!!! Pedig ezt a védőnő ajánlotta! Eszemben sem volt, hogy kételkedjem, de most már belegondolva kezd logikusnak tűnni! utánajárok én ennek és megnézem, mit lehetne helyette. Talán sima natúr joghurt...

      Törlés
  3. De jó ez a keksz! Ezt lehet én is megsütöm! Nagyon ügyes vagy! Csak ennyi, ahogy leírtad? (Szerintem magunknak is csinálok egy kis cukorral és fahéjjal bővítve. Biztos finom!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. http://www.babaszoba.hu/articles/5_tipp_hogyan_kezdj_el_glutent_adni?aid=20110427134927
      Zizike, innen a recept. Csak a liszten variáltam, a mennyiségeken nem. :)
      Biztosan fincsi, ha kerül bele egy kis plusz édesítés! :)

      Törlés
  4. Kedves Bóbita!

    Én is szólni akartam az Activia miatt, de látom, hogy Vyckie már megelőzött.

    Viszont én úgy tudom, hogy a teljes kiőrlésű liszt sem ajánlott még ilyen pici babáknak.

    ( Én teljes kiőrlésű lisztből készült kenyeret fogyasztok, de a védőnőm mondta, hogy a babámnak ne ilyet adjak.)

    Most gyorsan beütöttem a neten, és elsőre ezt hozta ki:

    http://www.csaladivilag.hu/baba-mama-kodex/szuloi-kisokos/feketelista-tiltott-elelmiszerek-egy-eves-korig/9406/

    Egyébként nagyon-nagyon ügyes és gondos édesanya vagy!

    Mackómézi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Mackómézi,
      nagyon köszi, hogy írtad, amit írtál! Őszintén szólva most már teljesen el vagyok bizonytalanodva, úgyhogy ApaBóbival meg is beszéltük, hogy felhívjuk holnap védőnő ismerősünket és megkérjük, adjon egy nyomtatott és FRISS ajánlást a hozzátáplálással kapcsolatban. Az az igazság, hogy ahányszor nekiugrom a dolognak, annyiszor olvasom ugyanarról a témáról mást és mást. És a szörnyű, hogy míg pl. tavaly még nem volt menő a banán és 9-10 hónapos (!!) kortól ajánlották, most már 4 hónaposnak is adható elvileg. És ez csak egy példa... Nagyon durva cikkek vannak, úgyhogy most már az első, hogy megnézem a dokumentum keltezését, mert ugye még három éve a glutént is csak egy éves kortól ajánlották.
      Káoszos kicsit nekem ez egyenlőre, mindenesetre nagyon köszönöm a megjegyzésedet és azt, hogy figyelemmel kísérsz minket! :)

      Törlés