2013. január 22., kedd

Anyatigris

ApaBóbita azt mondta,most bukott ki belőlem először, de most aztán nagyon, miután elmeséltem neki, mi történt velünk ma séta közben.
Előre kell bocsájtanom, sosem provokálok vitát, nem szoktam tiszteletlen lenni sem fiatallal, sem időssel szemben, ordenáré pedig pláne nem vagyok. Kivéve ma, mert ezeket mind áthágtam.
Közelítettem a babakocsival a zebra felé, át akartam kelni Dorkával az úttesten. A kereszteződésből erre az útra akart balról rákanyarodni egy hatvan pluszos ürge a kisautójával. Nagyon meglepődtem, amikor láttam, hogy int: menjek nyugodtan, átenged. Azért a meglepődés részemről, mert az a tapasztalatom sajnos, hogy két sofőrfajta van, aki szinte tuti, hogy nem áll meg zebránál: a nyugdíjas (különösen mamával a jobbegyen) illetve a taxisok. Természetesen tisztelet a kivételnek, de saját népi megfigyelésem ez, ők az utak császárai, akik számára mind a kresz, mind a minimális udvariasság érzése ismeretlen fogalmak, a spanyolviasz-szaró típusok. Szóval pasi int, hogy haladjak nyugiban. Olyan fura gyerek vagyok, hogy elnéztem jobbra is a biztonság kedvéért, mégis nem tolom-e valaki más elé a gyerekkel teli babakocsit az útra és láss csodát! Jobbról meg is jött egy fentiekben vázolt taxis. Láttam, hogy eszében sincs még csak az út szélére sem nézni, nemhogy megállni, olyan sebességgel jött és szelte át a zebrát, úgyhogy persze megvártam, hogy elhaladjon. Ekkor azonban balról iszonyú buta hangú dudaszót hallottam. Belenézek az öreg kocsinak nevezett fejőszékébe és látom, hogy vadul mutogat illetve a "hülye p.csa"  tisztán kivehető volt a szájmozgásából. Na ez volt az a pont, amikor elveszítettem a testem és az agyam felett az irányítást és olyat tettem, amit eddig sosem... Hogy honnan vettem azt az elemi erőt, amivel kiszakadt belőlem ez a viselkedés, nem tudom (biztos valami frajdi elfolytott izé), de jó határozottan felmutattam az öregnek a középső ujjamat és odaüvöltöttem neki, hogy az anyukája a testéből él (persze nem így). Erre a pasi kinyitotta a fostalicskája nyamvadék ajtaját és mielőtt bármit mondhatott volna, süvítve közöltem vele, hogy "Azért mert te átengednél (persze tegezve, ahogy kell), csak nem gondolod b.meg, hogy kitolom a gyerekemet az úttestre, amikor látom, hogy a másik autó nem áll meg???!!!!! F.szkalap!!! Erre a tata becsukta az ajtaját... Én pedig füstölgő fejjel átvonultam az úttesten. Mikor átértem, kellett egy kis idő, mire leesett, hogy mennyire ordenáré voltam és csak reméltem, hogy nem hallotta az egész lakótelep, de olyan mérges voltam, mint talán soha. Hát mit képzel, hogy sürget? Vagy ha ennyire nem ért rá, akkor minek akart átengedni minket? 
Sose voltam még ilyen buta senkivel, de valahogy úgy éreztem, mintha Dorka biztonságát vette volna ez az ember semmibe és egy pillanat alatt öntötte ez a vörös köd az agyamat. Mondanám, hogy szégyenlem magam. Kellene, mert ott és akkor persze eszembe sem jutott, hogy én fogom felordítani az alvó lányomat, de érte/miatta tettem. Mert hiszem (Ricsi szerint is így van), hogy ha akkor nem én ordítok először, akkor a pasi kiabál rám a nyitott ajtajából mindent és még én éreztem volna magam rosszul. Nem vagyok híve ennek, de ki álljon ki a gyerekemért, ha nem én?
Nem törekszem arra, hogy naponta kerüljek ilyen helyzetbe, de ha kellene, újra megtenném. Hűűű, azért nagyon aljadék ordenáré voltam...:( A kislányom nem biztos, hogy büszke lesz rám, ha ezt elolvassa...

21 megjegyzés:

  1. Még jó, hogy leugattad a fejét, én a kutyámért is képes vagyok ilyesmire, nemhogy a gyerekemért. Érdekes, amikor engem bántanak, képes vagyok elsírni magam, de ha értük megy a fight, akkor keménykedek :D Tata meg mégis hova siet, tán ákciós volt a sírhely a temetőben?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. (Utolsó mondat....) :))))))))))))) (Dóri)

      Törlés
    2. Jaj tényleg, én ugyanez vagyok (mármint, ha engem bántanak, akkor elsírom magam, most meg..), most már tudom, csak eddig nem volt még olyan szitu, amiből ez kiderült volna. És remélem lecsúszott a vén barom az ákcióról!! :)

      Törlés
  2. Nagyon is jólbtetted! Vrág:-)

    VálaszTörlés
  3. Szerintem jól tetted, és az is teljesen érthető, hogy nem válogattad meg a szavaidat. A tata biztos megszeppent... :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi Kati, és igen, ha jól belegondolok, nem én kezdtem a buta szöveget, hanem ő! Ez kicsit óvodás hozzáállás, de én csak válaszoltam. :)

      Törlés
  4. Már miért lennél buta???? Tök jogos volt - sajnos baromira jellemző amit írtál, hogy egyik megáll, de a másik nem... Szerintem még csak ordenáré sem voltál és bunkó sem. Anyatigrisnek meg kiváló, de legyél is ilyen! Sajnos a sok paraszt miatt az embernek annyira kell figyelni, legalább a bácsi is meggondolja kinek és miért ugat legközelebb. Felszínes udvariaskodás.. Dóri

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi Zizike! Nem akartam udvariaskodó lenni a történettel, mégcsak álszent sem, csak egyszerűen eddig ez nagyon nem volt a stílusom. Fanyar, cinikus és szarkasztikus tudtam lenni, de ennyire sunkó még nem. De lehet, hogy tényleg ez kell, és igen, ha legközelebb hasonló szitu lesz (Dorka rovására bármi), ha nem is tudatosan, de szerintem megint valami hasonló lesz várható... :) És köszi a Kiváló Anyatigris érdemrendet!! :D

      Törlés
  5. Teljesen érthető, hogy így reagáltál! Nincs ezzel semmi gond. Megvédted a Lánykádat! Hidd el, igenis büszke lesz rád, hogy így féltetted és kiálltál érte!!!

    VálaszTörlés
  6. Szerintem se osztorozd magad. Egy anya a gyerekeert mindent, ez igy a normalis. Az en agyam sajnos sokkal elobb durran el ,de pont Lily miatt probalok disztingvalni. Tegnap egy kocsi konkretan a jardan alt meg, en meg bekopogok, hogy: hello alljal le a jardarol. Mire kozli velem, hogy keruljem meg az uttestrol vagy a hatamogotti nagyon szukhelyen. Es en mar robbantam is hogy ugye nem kepzeled, hogy...es be sem kellett fejeznem, mert azonnal mondta hgy jajj nem latta hogy babakocsival vagyok es mar inditotta is a motort. Szepen megkoszontem:) de egy hete konkretan Zambo Arpi ugyanezt megtette hogy a jardan parkolt es nem fertem el...szintem bekopogokm, nem erdekelt hogy telefonal es kozoltem vele hogy ez jarda es itt tilos parkolni. Szo nelkul inditotta o is a motort.
    Persze az ilyen dolgokat csak mostanaban veszem eszre miota babkocsival kozlekedek.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, épp a gyerek miatt nem akarok paraszt lenni, mert akkor mit lát az anyjától? Jó mentség lenne, hogy aludt, szóval nem látott..:) De azt sem akarom, hogy egy gyáva, balfenéken elsunnyogó nőszemélynek tartson. Árpi kedves volt Veletek. És szép is.. :D

      Törlés
  7. Nekem a női sofőrökkel is rossz a tapasztalatom. Meg a biciklisekkel... Pedig nekünk több kerekünk van ;)
    Jól tetted, hogy beszóltál neki, szerintem nem sokan álltuk volna meg szó nélkül..
    Tegnap a sparban gyerek rám kötözve, sietek meg ne süljünk, erre egy nő a pénztárhoz közeledve rám néz és gyorsít, hogy betolja elém a megrakott bevásárlókocsiját. Hangosan cinikusan nevettem egyet, rám is nézett. ;) Konkrétan 3 tétel volt a kosaramban. De pont nyitottak egy másik kasszát, úgyhogy kintről is integettem neki a sorba :D Ha nem azzal foglalkozik, hogy bevágjon elém előbb is végezhetett volna... Furák az emberek..

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Teljesen igazad van, a nőket kihagytam a felsorolásból!!! Pedig aztán szintén önzőek az utakon!! A sparos sztori nagyon nagy! És a jók elnyerik méltó jutalmukat :))

      Törlés
  8. Szia! Jol tetted! En a múltkor azt találtam ki, hogy valamit készítek a kezem ügyébe ilyen esetekre, hogy meg is dobáljam a kocsikat. Persze nem teszem meg, de kedvem lenne, csak drága a tojás...Előzmény: a zebránal állunk egy barátnőmmel ket babakocsival. Oreg tata kalapban lassít, de mi meg akartuk várni, hogy meg is all, erre ő továbbhajt előttünk...üdv, Timi es Máté

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Uhhh... Ez kemény, mármint a Te történeted, még jó, hogy nem lett baj! Igen, a kalapos taták kiváltképp veszélyesek!

      Törlés
  9. Igazad volt, Bóbita.
    Ugyanilyen helyzetben én is így csináltam volna.

    VálaszTörlés
  10. Szerintem meg nem kellett volna ilyen tiszteletlenül beszélni a hülye vén köcsöggel!

    VálaszTörlés
  11. Nagyon igazad volt, szerintem egyikünk sem hagyta volna szó nélkül....... én azt szoktam mondani Andrásnak, hogy mióta Nimród megszületett kijött belölem az állat. Hiába a gyerekemért ölnék !

    VálaszTörlés