2012. március 19., hétfő

Védőnéni látogatás nálunk

Ma volt aktuális a védőnénink családlátogatása és terepszemléje, délután 1-re vártam. Tekintettel arra, hogy aranyos és kedves védőnéni, annak rendje-módja szerint 13:02-kor csöngött is a kaputelefon..

Kínáltam mindennel, de nem kért semmit, még egy pohár vizet sem, így leültünk. Azt hittem, hogy jobban fog mindent mustrálgatni, de nem tette. Így utólag azt gondolom, hogy nem is tisztje ezt tenni, ő úgyis megnézte magának nagyjából a környezetet és konstatálta magában, hogy nem jön rossz helyre ez a baba. Megkérdezte, írtam-e esetleg össze kérdéseket, amikre választ várnék vagy mondjon-e ő mindent sorban és én az utóbbit választottam. Pár mondat után Ricsi is megérkezett (elkéretőzött a dolgozóból, mert jelen akart lenni), így nem maradt le lényegében semmiről.

Kaptunk egy listát a kórházba szükséges holmikról (baba és én vonatkozásban egyaránt) és ezt a listát külön ki is veséztük tételenként. Majd kaptunk babakelengye listát is, melyet szintén átfutottunk, miután mondtam, hogy szinte már mindenünk megvan, kivéve a bútort, ami jövő héten várható. Beszélt a kórházban töltött idő történéseiről, fürdetésről, szoptatásról és annak jelentőségéről, ajánlott pár dolgot, hogy mit és hogy érdemes majd csinálni és hogy bátran támaszkodjam majd a szülésznőmre, mert sokat tud majd segíteni mindenben, mint ahogy természetesen később ő is. A csecsemősökről már nem volt ilyen jó véleménnyel, de nem fejtett ki semmit bután, csak érződött rajta, hogy más megítélés alá esnek, amit már egyéb helyekről is hallottam... Megbeszéltük a baba tisztogatását, levegőztetését, öltöztetését, köldökcsonkját és a születését követő 3 órán át működő szopóreflexét, amin nagyon meglepődtünk! Kiderült, hogy azért fontos,  hogy szülés után a baba viszonylag hamar mellre kerüljön, mert 2-3 órával később már egyszerűen "elfelejti" ezt a reflexet és később már meg kell, hogy tanítsuk neki újra. Nagyon durva! Éljen a bababarát kórház! Erről a szoptatás témáról külön is elég sokat beszéltünk, felhívta pár dologra a figyelmemet külön is, ám azt is mondta, hogy azért majd élesben tud a legtöbbet segíteni, ez most eléggé elméleti síkon mozgott nálunk, pláne, hogy még úgymond gyakorolni sem szabad pl. a fejést, csak 36-37. hét után max. Elmondta továbbá azt is, hogy melyek azok az események ill. történések, amik megjelenése esetén már indulni kell a kórházba (ezt is jó volt tudni és átbeszélni tételesen).

Több, mint másfél órát töltött nálunk, nagyon jó és hasznos dolgokat mondott, örülök, hogy itt volt és örülök, hogy Ricsi is ennyire érdeklődve hallgatta a védőnéni instrukcióit, sőt aktív részese és kérdező is volt! Annyi mindent hallottunk most a szülésről és körülményeiről, hogy teljesen belelkesedtem és még jobban várom, mint eddig!

Annyira izgi ez, hogy csak na! Úgy örülök, hogy részese lehetek ennek az egésznek! 

4 megjegyzés:

  1. Nagyon irigyellek, hogy ilyen védőnőd van!
    A bababarát kórház nagy hátránya, hogy baba barát...ez csak szuverén vélemény. Az tényleg nagyon szuper volt, hogy Dorkát kisebb életmentés után egyből a mellkasomra rakták és tudott egyből szopizni, de az, hogy non-stop az anyával van a baba és szoptatni kell, ha véletlenül eltátja sírásra a száját, az nagyon nagy hátrány, ugyanis nálunk elérték azt, hogy Dorka itthon is folyton cicin akart lenni és nagyon nehéz volt átállni arra, ha pityereg először nyugtatás és babusgatás és nem mellre tétel. Nagyon észnél kell lenni már az elején és nagyon következetesnek kell lenni ... de hát legyél szigorú életed szerelmével, akire ennyi időn át vársz, és napokig vagy képes gyönyörködni benne a kórházban alvás nélkül - ahelyett, hogy pihennél és leadnád egy kis időre a csecsemősöknek, ahol ha addig nem tanulta meg, hogy nincs felkapkodás az első pisszenésnél, akkor majd itt megtanulja -. A hírük megelőzi őket. Én a második nap nagyon leosztottam őket, tőlem zengett a folyosó, viszont utána velem annyira, de annyira aranyosak voltak, hogy hazajövetel előtt együtt zserbóztunk, amit anyám sütött nekik. Érdemes adni valamit a takarítóknak és a nővérkéknek is, mert akkor a segged is kinyalják a gyerekedével együtt. Nálam így volt.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi Liz az instrukciókat, mindenképpen megfogadom!! :)

      Törlés
    2. Még egy kis kiegészítés: utólag tudtam meg, hogy nagy előny az is, ha valakinek van fogadott szülésznője: velem Bea minden nap foglalkozott, jött, segített, megkérdezte, nem kell-e valami és szólt a többieknek is, hogy "én vele vagyok". :) Szívesen összehozlak vele, ha szükséged van rá.
      Puszi

      Törlés
    3. Nagyon aranyos vagy! Ezt én is hallottam és Kriszti barátnőm szülésznőjével már fel is vettem a kapcsolatot pár hete. Április elején fogok vele találkozni, épp azon okokból, amit most írtál... De azért nagyon köszönöm! :)

      Törlés